سایت النشره نوشت، سعد حریری، نخست وزیر لبنان در بیانیه‌ای در دادگاه بین المللی لبنان در لاهه گفت: من در این جلسه حضور داشتم، چراکه این جلسه نهایی دفاع بود.

وی افزود: امروز برای ما روز سختی است، چراکه رفیق حریری، (نخست وزیر اسبق لبنان) و "شهدایی" که به خاطر لبنان جان خود را از دست دادند، در کنار ما نیستند، بر همین اساس ما از دادگاه خواستار اجرای عدالت شدیم و حتی یک روز هم به انتقام فکر نکردیم.

حریری تاکید کرد: امروز خانواده‌های قربانیان نیز در جلسه حضور داشتند و ظرف یک ماه حکم صادر خوهد شد، این همان عدالتی است که ما همیشه خواستار آن هستیم. لبنان تا کنون شاهد ترورهای زیادی بوده و هیچگاه حقیقت در این باره آشکار نشده است، اما امروز حقیقت روشن خواهد شد و امیدواریم که عاملان جنایت به سزای اعمالشان برسند.

وی در رابطه با تشکیل دولت این کشور نیز گفت: همه طرف‌ها و احزاب مختلف باید درباره تشکیل حکومت دست از طمع بردارند و تنها در چنین صورتی دولت تشکیل خواهد شد.

از سوی دیگر دادستانی دادگاه ویژه لبنان در لاهه نیز اعلام کرد: "مصطفی بدر الدین" مسئول ترور رفیق حریری است.

دادستانی تاکید کرد شواهد که سلیم عیاش" و "اسد صبرا"، دو متهم این پرونده  را محکوم می‌کند بسیار واضح است و مدعی شد که "نظام سوریه در قلب توطئه برای ترور حریری قرار دارد."

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.