سرلشکر محمد باقری در آیین دانش‌آموختگی دانشجویان انتظامی دانشگاه امین با اشاره به حمله موشکی سپاه به مقر تروریست‌ها در شمال عراق اظهار داشت: اتفاقی که در روزهای اخیر با قدرت تمام در منطقه محقق شد، اتفاق کوچکی نبود. نمایش توان موشکی بخش کوچکی از این اتفاق بزرگ بود. بخش بزرگتر این جریان، نمایش قدرت تدبیر، قدرت اطلاعاتی، قدرت طراحی و هماهنگی و قدرت فرماندهی و ارتباط و در نهایت بیانگر قدرت تمام کننده موشکی بود که چنین حادثه بزرگی را رقم زد.

وی افزود: در اینجا اعلام می‌کنیم که چنانچه چنین توطئه‌افکنی‌هایی ادامه پیدا کند، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ساکت نمی‌نشینند.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: ما صبر می‌کنیم، اتمام حجت می‌کنیم، پیغام و تذکر هم می‌دهیم؛ اما اگر توطئه‌ها ادامه پیدا کند، چاره‌ای جز برخورد نیست؛ چرا که بر اساس منشور ملل متحد، این حق طبیعی هر ملت و کشوری است که در برابر دشمن از خود دفاع کند. ما صبر نمی‌کنیم که ناامنی به داخل خانه‌های مردم ما بیاید و یا به کارخانه‌ها و مراکز جمعیتی و توسعه‌ای ما راه پیدا کند. ما دارای نیروهای مسلح و نظامی فعال هستیم و با ریشه توطئه‌ها برخورد می‌کنیم.

وی افزود: در این مراسم افرادی مفتخر به دریافت درجه می‌شوند و کار خدمت به کشور و مردم را تجربه می‌کنند.

سرلشکر باقری ادامه داد: خدمت به کشوری که مفتخر به طی مسیر الله است،  خدمتی مقدس است و این حکومت نتیجه حرکت علما و صلحایی است که قرن‌ها با ظلم جنگیده‌اند و چهلمین سال این نظام مقدس را گرامی می‌داریم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: شما در کسوتی درآمده‌اید که برای امنیت و آرامش کشور فعالیت خود را آغاز می‌کنید. رهبر انقلاب عنایت خاصی به نیروی انتظامی دارد و بر حمایت از آن تاکید می‌کنند. 

وی گفت: دوره آموزشی در این دانشگاه دوره‌ای مقدس و خاطره‌انگیز خواهد بود و تعمیق معنویت دوستی و آموزش مهارت هم برای عزیزانی که امروز دانشگاه را به مقصد یگان‌های خدمتی ترک می‌کنند و هم برای افرادی که وارد دانشگاه شده‌اند، برای ارتقای دانش مهارت و معنویت بهره‌برداری شود.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: مراسم امروز به لطف پرورگار و تلاش مسئولان این دانشگاه توانتته است به خوبی انسجام را پیاده سازی و آموزش دهد و همگی در حد عالی و خیلی خوب تمرین‌ها را به نمایش گذاشتند.

سرلشکر باقری بیان کرد: نیروی انتظامی به عنوان یکی از ارکان اقتدار میهن اسلامی ما مسئولیت خطیر و سنگینی دارد و در تمام پهنه سرزمینی کشور برای انضباط اجتماعی، امنیت و اقتدار نظام مسئولیت سنگینی دارد و همچنان که باید نشان‌دهنده اقتدار و امنیت باشد باید دوست و غمخوار مردم باشد که هست.

وی با بیان اینکه مردم باید این نیرو را ملجا خود بدانند، گفت: مردم باید با آسودگی در صورت بروز مشکل به نیروی انتظامی مراجعه کنند اما خاطیان و بدخواهان این نیرو را واحد قاهره حکومت دانسته و از آن حساب ببرند و بدانند در صورت بروز جرم با آن مقابله می‌کنند.

سرلشکر باقری ادامه داد: نیروی انتظامی در آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی مردم برای آموزش عمومی و مشاوره وظایفی بر عهده دارد و ارتقای سلامت روانی، ظاهری، اعتقادی و احیای امر به معروف و نهی از منکر از مسئولیت‌های آن است که مسئولیت مستقیم و سنگینی در مورد امر به معروف و نهی از منکر دارد و در این راه از شماتت نادانان و بدخواهان هراس ندارد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: نیروی انتظامی در حراست از مرزها مسئولیت اصلی را بر عهده دارد و با توجه به تنوع مرزی و تهدیدات و فرصت‌های بیشمار حراست قانونی را برعهده دارد، مرزبانی از جهت کمی و کیفی رو به توسعه و ارتقا است و باید مرزهای ما امن، آرام و فرصت آفرین برای فعالان اقتصادی و آحاد ملت باشد.

وی تصریح کرد: واحد اصلی برقراری آرامش در التهابات اجتماعی نیروی انتظامی است و این نیرو کارآمدی خود را در این خصوص نشان داده است و واحدهای امداد و یگان ویژه باید آماده حفظ امنیت باشند و با بصیرت و آگاه‌سازی مردم و اینکه راه پیشبرد اهداف از طریق مذاکره آرام است پیش بروند و با عده کم بدخواه قاطع برخورد کنند.

سرلشکر باقری گفت: اشراف اطلاعات، شناسایی جرم‌های نوین و حرکت به سوی دانش‌های نوین که جرایم جدید از آن نشات می‌گیرد باید مدنظر باشد، همواره با علوم و دانش روز حرکت کنید و یک گام از مجرمانی که با دانش نوین به دنبال جرایم هستند جلوتر باشید.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: ایران امن ترین کشور در منطقه ناآرام غرب آسیا و جزو چند کشور معدود امن جهان است که در کنار سایر عوامل این امنیت جزو افتخارات نیروی انتظامی است که با جان و خون خود در این راه گام برداشته است.

وی بیان کرد: جریان رود شهادت در این نیرو جاری است و وقتی مشاهده می‌کنیم شهدا بر دوش مردم حمل می‌شود و جوانانی جای این نیروها را می‌گیرند، انسان به خود می‌بالد.

سرلشکر باقری بیان داشت: در این ایام کشور مواجه با جنگ بزرگ روانی و اقتصادی است که در این نبرد هم نیروهای مسلح و انتطامی وظیفه مهمی دارند و مسئولیت دفاع از کشور مرزهای بیرونی با نیروهای مسلح است و نیروی انتظامی مسئولیت برقراری امنیت در کشور را دارد که مقدمه هر فعالیت اقتصادی اجتماعی و فرهنگی، این امنیت است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با رهبری، رهبر فرزانه انقلاب نیروهای مسلح در پاسخ دندان شکن به دشمنان ذره‌ای کوتاهی ندارند و ایران به عنوان کشوری که بیشترین تهدیدات را دارد آرام‌ترین و امن‌ترین کشور است.

وی تصریح کرد: در همه زمینه‌ها در کنار قوای مقننه، مجریه و قضائیه هستیم و کمک می‌کنیم مسئولیت‌های خود را بهتر انجام دهند تا آرامش و رفاه بیشتر برای مردم ایجاد شود.

سرلشکر باقری اظهار کرد: از جهتی منطقه که ناآرام است و نا آرامی آن هم وارداتی است و مورد طمع نیروهای استکباری است باید بگویم دشمن با ناامن کردن منطقه بهانه ادامه حضور برای خود ایجاد کرده و با یک بازو گروه‌هابی تروریستی ایجاد می‌کنند ‌و یک بازو آنها را از بین می‌برد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.