ایندیپندنت گزارش داد، باب وودوارد، نویسنده کتاب "ترس: ترامپ در کاخ سفید" اعلام کرد: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا منتقد هزینه سه و نیم میلیارد دلار سالانه برای استقرار ۲۸ هزار سرباز در کره‌ جنوبی بود.

وودوارد اعلام کرد: ترامپ بارها به مقامات ارشد آمریکا اعلام کرده بود" من نمی‌دانم چرا این افراد آنجا حضور  دارند." جیمز ماتیس،‌ وزیر دفاع آمریکا نیز به ترامپ در جلسه‌ای دیگر توضیح داده بود که این سربازان برای جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم حضور دارند.

در ماه اکتبر ترامپ در پیامی در توئیتر نوشت، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا وقت خود را با مذاکره با "مرد کوچک موشکی" تلف می‌کند. 

ترامپ به راب پورتر، رییس پیشین کارکنان کاخ سفید اعلام کرد که شاید این توئیت بهترین توئیت اوست.

وی از رئیس‌جمهور پرسیده بود که اگر همین توئیت باعث تحریک کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای آغاز جنگ شود چه؟ ترامپ نیز گفته بود "من با کیم فرق دارم".

وودوارد اعلام کرد: خطرناک‌ترین لحظه در بن‌بست ترامپ با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی توئیت دیگری بود که منتشر نشد. ترامپ در پیش‌نویس توئیتش نوشت: "ما تمام خانواده‌های ۲۸ هزار نیروی آمریکایی خارج می‌کنیم". این توئیت هرگز منتشر نشد زیرا اگر منتشر می‌شد این پیام را داده می‌داد که آمریکا به دنبال جنگ با کره شمالی است. در آن زمان این پیشنویس توئیت برای رییس پنتاگون هشدار بزرگی بود و اعلام کرد: این توئیت بسیار خطرناک است و ما اطلاعات موثقی داریم که اگر کره شمالی این توئیت را بخواند آن را به منظور اعلام جنگ می‌بیند.

وودوارد اعلام کرد: ‌کارکنان ترامپ نگران هستند که رئیس‌جمهور یک تصمیم ناگهانی بگیرد که عواقب جهانی داشته باشد. مردمی که با او کار می‌کنند نگران هستند که او دستوراتی بدهد که امنیت ملی امریکا و امنیت مالی کشور و یا جهان را تهدید کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.