رزمایش مشترک نیروهای مسلح عربستان و آمریکا به نام «سپر پیشگیری ۲» روز یکشنبه در پایگاه هوایی «امیر سلطان» در مرکز عربستان آغاز شد.

 به نوشته خبرگزاری اماراتی «وام»، سرلشکر «بن سعد العمری» معاون فرمانده‌ نیروهای مسلح مرکزی عربستان با خوشامدگویی به حاضران در این رزمایش، به ستایش از شرکت نظامیان آمریکا در این رزمایش پرداخت.

سرلشکر العمری گفت که برگزاری چنین رزمایش‌هایی به هدف افزایش همکاری، تبادل تجربیات و افزایش سطح آمادگی برای نیروهای مسلح دو کشور است.

ژنرال «خالد بن عبدالله الشیبلان» دیگر نظامی ارشد سعودی نیز در این زمینه گفت که یکی  اهداف برگزاری این رزمایش حصول موفقیت در بالاترین درجه هماهنگی بین نیروهای مسلح دو کشور است.

وی واکنش فوری موثر به هر نوع بحران، همکاری با دیگر سازمان‌های دولتی در سطح ملی،استفاده از منابع فنی موجود و یکپارچه کردن مفاهیم دفاع برابر سلاح‌های کشتار جمعی و انجام اقدام مشترک در این زمینه را از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش برشمرد.

آمریکا مهمترین کشور صادرکننده سلاح در جهان و عربستان نیز نخستین مشتری تجهیزات نظامی آمریکاست.

مقام‌های کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بودند که قرار است طی ۱۰ سال عربستان حجم قراردادهای نظامی خود با آمریکا را به ۳۰۰ میلیارد دلار افزایش دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.