دیلی میل گزارش داد، پس از آنکه به "جوزف میفسد" ۵۷ ساله گفته شد تا اطلاعاتی "کثیف" علیه هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها را به یک دستیار کمپین جمهوری‌خواهان آمریکایی بدهد که در هتلی در لندن به سر می‌برد، درگیر یک رسوایی شد.

 

این استاد که تا سال پیش در دانشگاه استرلینگ اسکاتلند مشغول به کار بود، پیشتر این اتهام که عامل روسیه بوده باشد، تکذیب کرده و گفته بود: مامور مخفی!؟ تا به حال یک پنی هم از روس‌ها نگرفته‌ام. وجدانم آسوده است.

 

رابط کمپین ترامپ و روسیه احتمالا مُرده است

اما در روزهای گذشته نام این چهره دانشگاهی در اسناد دادگاهی در نیویورک ذکر شد که شکایتی از جانب کمیته ملی دموکرات‌ها علیه روسیه، کمپین ترامپ و ویکی‌لیکس بابت مداخله ادعایی در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا بود. براساس این اسناد، تمام متهمان این پرونده "از شکایت مطلع شدند بجز آقای میفسد که مفقود شده و احتمالا مرده باشد." وکلای این پرونده اطلاعات بیشتری ارائه نکردند.

نامزد جوزف میفسد که در اوکراین به سر می‌برد، می‌گوید ماه‌هاست که از نامزدش بی اطلاع است. جورج پاپادوپولوس، مشاور سابق ترامپ که ظاهرا میفسد پیشنهادش را به او داده بود، هفته گذشته به جرم دروغگویی به اف‌بی‌آی حین تحقیقات مرتبط به مداخله انتخاباتی به ۱۴ روز حبس محکوم شد.

او اولین دستیار سابق کمپین ترامپ است که براساس تحقیقات شورای ویژه به ریاست رابرت مولر زندانی می‌شود. براساس گزارش‌ها، این مدیر افتخاری سابق آکادمی دیپلماسی لندن همچنین به پاپادوپولوس گفته بود که می‌تواند پیش از انتخابات ۲۰۱۶ ترتیب ملاقاتی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را بدهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.