مجید خورشیدی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: طبق اطلاعات دریافتی این افراد به کشور امارات متحده عربی منتقل شده اند، ‌اما از سرنوشت آنها هنوز خبر دقیق در دست نیست. 

وی اضافه کرد: با توجه به پیگیری‌های شیلات و نمایندگی وزارت امورخارجه در استان بوشهر، امیدواریم تا فردا بتوانیم به اطلاعات دقیق‌ تری دست یابیم. 

خورشیدی اظهار داشت: امروز و فردا تعطیلی هفتگی در امارات است و همین موضوع پیگیری سرنوشت صیادان را مشکل می‌ کند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: علت و محل دقیق حادثه درگیری و دستگیری صیادان بوشهری توسط پلیس ساحلی کشور امارات در آبهای خلیج فارس مشخص نیست. 

وی با اشاره به وقوع حوادث مشابه در چند سال گذشته، اضافه کرد: مسئولان کشورمان و گارد ساحلی کشورهای جنوب خلیج فارس باید به یک پروتکل عملی برسند تا در صورت بروز این اتفاق ها، مشکل زود حل شود. 

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با توجه به ادعای مالک شناور، این لنج صیادی ۱۰ شهریور از اسکله جلالی بوشهر خروج می‌ کند و چهاردهم شهریور پلیس مرزی امارات متحده عربی به سمت این شناور در آبهای خلیج فارس تیراندازی می کند که بر اثر این تیراندازی یکی از سرنشینان شناور صیادی کشته و ۲ تن دیگر از آنها زخمی شده اند. 

عباسعلی زنده بودی تاکید کرد: محل دقیق این حادثه هنوز مشخص نیست. 

وی گفت: تیراندازی به سمت لنج ها حتی اگر وارد آبهای ساحلی کشور دیگری شوند، غیرقانونی است و بارها پیش آمده که شناورهای خارجی وارد آبهای ایران شده‌اند اما فقط شناور توقیف شده است. 

مدیرکل شیلات استان بوشهر بیان کرد: با توجه به سامانه ردیاب نصب شده روی شناور، صیادان مراقب باشند به اشتباه وارد مرز دیگر کشورها نشوند. 

یک فروند لنج صیادی با ۹ سرنشین ۱۰ شهریور از اسکله جلالی بوشهر عازم دریا شد که عصر ۱۴ شهریور با شلیک شناور گارد ساحلی امارات عربی رو برو شد و یک سرنشین آن کشته و ۲ تن دیگر زخمی شدند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.