الاعرجی روز شنبه در جریان جلسه فوق العاده پارلمان عراق گفت: برای مامورانی که حفاظت از مراکز و ساختمان های اداری را رها کرده اند و یا به معترضان تعدی کردند مجازاتی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین بر ضرورت حفاظت از کنسولگری های خارجی در استان بصره تاکید کرد.

گفتنی است که جلسه فوق العاده امروز پارلمان عراق با حضور حیدر العبادی رئیس جمهور عراق، قاسم الاعرجی وزیر کشور عراق،عرفان الحیالی وزیر دفاع و عدیله حمود وزیر سازندگی عراق به قصد گفتگو در مورد اوضاع نابسامان بصره برگزار شده است.

اعتراضات مردم بصره به ضعف دولت در تامین خدمات عمومی بویژه آب آشامیدنی سالم طی روزهای اخیر وارد فاز بسیار خشن شده است و تاکنون در درگیری های مربوط به آن دست کم ۱۱ تن کشته و بیش از ۱۰۰ نفر از جمله تعدادی از نیروهای امنیتی زخی شدند. 

در ادامه اعتراضات خشن در بصره، عصر پنجشنبه، گروههایی از معترضان ظرف چند ساعت به دهها مرکز دولتی و مقر حزبی حمله و آن را به آتش کشیدند. 

اقامتگاه استاندار، مقرهای سازمان بدر، مقر رادیو نخیل، مقر مجلس اعلای اسلامی، حزب الدعوة، شبکه العراقیة، شبکه الغدیر، شبکه الفرات، حزب اسلامی، حزب فضیلت، عصائب اهل حق، کتائب حزب الله، سرایا خراسانی، مقر جریان حکمت، کتائب سید الشهداء، جنبش اراده، حزب الله، انصارالله الاوفیا از جمله این مراکز است که تنها در اعتراضات پنجشنبه شب به آتش کشیده شد. 

برخی خبرگزاری ها نیز از محاصره تاسیسات نفتی در بصره از سوی معترضان خبر داده بودند. گزارشی از احتمال ورود و یا آسیب زدن به این تاسیسات منتشر نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.