گیزمگ گزارش داد، شرکت آلمانی "الکترا سولار"(Elektra Solar) اعلام کرده است که دو هواپیمای خودران خود را با موفقیت به پرواز درآورده است.

 

این دو هواپیمای بادوام مجهز به "سیستم اختیاری خلبانی"(OPS)، در یک نمایش سیستم خودران توانستند با موفقیت بلند شوند، پرواز کنند و سپس فرود بیایند.

 

پهنای بال هواپیما، 24.8 متر است و شرکت سازنده، سلول‌های فتوولتاییک در ابعاد 22.5 را روی بال‌ها و دم آن نصب کرده است تا باتری‌های آنبرد را شارژ کنند.

شرکت الکترا سولار برای افزایش اطمینان و امنیت، از سیستم الکتریکی- خورشیدی استفاده کرده است. این شرکت، سیستم‌ها و الگوریتم‌های کنترلی را با همکاری "موسسه رباتیک و مکاترونیک DLR" تنظیم کرده است.

این پروژه، یک روش خلبانی انعطاف‌پذیر را برای عملیات علمی و تجاری ارائه می‌دهد. در این ماموریت، یک خلبان انسان حضور خواهد داشت تا در صورت بروز مشکل، مداخله کند اما برای بلند شدن هواپیما و پرواز آن حین آزمایش سیستم، نیازی به خلبان نیست.

نخستین آزمایش این پروژه، در سال ۲۰۱۱ در اطراف فرودگاه آوگسبورگ آلمان صورت گرفت و پس از آن در سال ۲۰۱۵، در ارتفاع سه هزار متری انجام شد. گام بعدی، پرواز در ماموریت‌های روزانه و شبانه برای رسیدن یکی از هواپیماها به بالاترین ارتفاع است.

دکتر "کنستانتین کونداک"(Konstantin Kondak) گفت: با این پروژه، گام بزرگی برای رسیدن به استراتوسفر برداشته‌ایم و امیدوار هستیم بتوانیم در مدت کوتاهی به ارتفاع ۲۰ کیلومتری برسیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.