ای‌بی‌سی گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه در جمع حامیانش از خبرنگار واترگیت بابت چاپ نقل‌ قول‌هایی که به ادعای او نادرست هستند، انتقاد کرده و کل این کتاب را "تخیلی" توصیف کرد.

ترامپ در اشاره‌ای آشکار به کتاب باب وودوارد که در آن گفته شده رئیس‌جمهوری آمریکا با "عقب‌ افتاده" خواندن جف سشنز به دادستان کل آمریکا توهین کرده است، تاکید کرد: ضمنا این "وودوارد احمق" که این کتاب "تماما تخیلی" را نوشته است، می‌گوید که من چنین حرفی زده‌ام اما او آن را به صورتی کاملا زمخت برداشت کرده است.

ترامپ با اشاره به تکذیبیه‌های مقام‌های آمریکایی درباره جزئیات این کتاب افزود: مفهومش درست است اما روشی که بیان شده است، چندان.... می‌دانید، خب من به بهترین دانشکده رفته‌ام... منظورم این است که شما اینها را می‌خوانید اما این نقل قول‌ها تماما غلط است. جان کلی (رئیس دفتر کاخ سفید) و ژنرال ماتیس (وزیر دفاع آمریکا) همگی گفته‌اند که من نگفته‌ام. من نگفته‌ام!      

انتشار گزیده‌هایی از کتاب وودوارد جنجال‌هایی را در دولت آمریکا به راه انداخته است. از جمله افشاگری‌های این کتاب این است که گری کوهن، مشاور اقتصادی سابق آمریکا اسنادی را بدون اطلاع رئیس‌جمهوری آمریکا از روی میز کار او برداشته است تا نگذارد ترامپ از توافق تجاری با کانادا، مکزیک و کره‌جنوبی خارج شود.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین جمعه در پیامی توئیتری نوشت: کتاب وودوارد "ساختگی" است. اینطور که از من نقل قول شده است، حرف نزده‌ام. اگر این کار را کرده بودم، به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا منتخب نمی‌شدم. این نقل قول‌ها "ساختگی" است. نویسنده در این کتاب از هر ترفندی برای تحقیر و خوار کردن استفاده می‌کند. امیدوارم مردم "حقایق" را ببینند و اینکه بدانند کشورمان عملکردی فوق‌العاده دارد!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.