اسکای نیوز گزارش داد، عماد خمیس، نخست‌وزیر سوریه در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی دمشق گفت: ادلب به زودی به آغوش وطن بازخواهد گشت. سوریه پیروز شد و در هر جنگ دیگری نیز پیروز خواهد شد.

ارتش سوریه قصد دارد به زودی عملیات آزادی ادلب را که آخرین مقر شورشیان است، آغاز کند. آمریکا و هم‌پیمانانش نیز تهدید کرده‌اند که "در صورت استفاده دمشق از سلاح شیمیایی در ادلب، به سوریه حمله خواهند کرد."

در همین راستا، جیم جفری، نماینده جدید آمریکا درباره سوریه مدعی شد: "اسناد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد نیروهای دولتی سوریه خود را برای حمله شیمیایی در استان ادلب آماده می‌کنند."

وی هشدار داد که در صورت حمله به این منطقه اوضاع وخیم‌تر خواهد شد.

جفری که ۱۷ اوت به عنوان مشاور ویژه وزیر خارجه آمریکا درباره سوریه تعیین شده گفت: حمله روسیه و سوریه و استفاده از سلاح شیمیایی احتمالا موجب آواره شدن تعداد زیادی از ساکنان ادلب و رفتن آن‌ها به جنوب شرق ترکیه می‌شود.

وی اوضاع در ادلب را "بسیار خطرناک" خواند و گفت: ترکیه که از برخی گروه‌های مخالف در این منطقه حمایت می‌کند قصد دارد مانع حمله گسترده ارتش سوریه شود. به نظر من فصل آخر داستان ادلب نوشته نشده است. ترکیه‌ای‌ها دنبال راه خروجی هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.