پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با ایلنا، در تشریح شکایت یکی از دستگاه‌ها از خود، ازطریق هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اظهار داشت: متاسفانه روز گذشته با خبر شدم، وزارت کشور یا نیروی انتظامی ازطریق هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از بنده شکایت کرده است.

شکایت وزارت کشور یا ناجا از سلحشوری به‌خاطر اعتراض به ضرب و شتم دختر جوان

وی با بیان این‌که هنوز دقیقاً نمی‌داند شاکی پرونده وزارت کشور بوده یا نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: به هر حال نیروی انتظامی نیز زیرمجموعه وزارت کشور است و علت این شکایت هم ورود بنده در ماجرای ضرب و شتم یک دختر جوان توسط یکی از ماموران گشت ارشاد و اعتراض بنده نسبت به این رفتار مسئولان گشت ارشاد و نیروی انتظامی بوده است.

هیات نظارت شکایت از سلحشوری را وارد ندانست

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: بنابر اطلاعی که دارم، البته هیات نظارت بر رفتار نمایندگان این شکایت را وارد ندانسته و همان‌طور که انتظار می‌رفت ورود بنده به این ماجرا را در حیطه وظایف نمایندگی و بخشی از وظایف بنده دانسته اما واقعیت این است که نفس شکایت از یک نماینده مجلس به‌خاطر دفاع از حقوق شهروندان، چه از جانب وزارت کشور و چه از جانب ناجا به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های این وزارتخانه امری غیرقابل قبول و مردود است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: نکته حائز اهمیت این است که بنده به‌عنوان نماینده مردم موظف بودم به این ماجرا که موجب جریحه‌دار شدن احساسات عمومی شده بود، ورود کنم و دقیقاً وظیفه نمایندگی‌ام را بجا آورده‌ام.

تذکر و سوال از وزیر کشور به‌خاطر ضرب و شتم دختر جوان توسط گشت ارشاد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم گفت: همان زمان و در روزهایی که انتشار ویدئوی ضرب و شتم یک دختر جوان توسط یکی از ماموران گشت ارشاد، با واکنش شدید افکار عمومی روبرو شد، بنده هم در صحن علنی مجلس خطاب به وزیر کشور تذکر دادم و هم با تهیه یک طرح سوال از آقای عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، خواستار پاسخگویی نسبت به تعرض صورت گرفته به این شهروند شدم.

انتقاد سلحشوری از شکایت نمایندگان به‌خاطر اظهارنظر

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در ادامه به شکایت چند نفر از نمایندگان از او و غلامرضا حیدری دیگر نماینده اصلاح‌طلب مجلس به‌خاطر نطق روز سه‌شنبه اشاره کرد و گفت: متاسفانه درحالی بخشی از افکار عمومی و مردم به‌حق از ما نمایندگان انتظار ورود جدی به مسائل و اظهارنظر درباره موضوعات مختلف را دارند که می‌بینیم گاهی بعضی حتی همین اظهارنظرهای ساده را هم برنمی‌تابند.

او ادامه داد: جالب آن‌که بعضی از شهروندان نیز به نمایندگان انتقاد می‌کنند که چرا صرفاً حرف زده و عمل نمی‌کنند، حال آن‌که اولاً نمایندگان مجلس شان و قدرت اجرایی ندارند و اساساً وظیفه نمایندگان همین بیان مسائل و مشکلات و نظارت بر اجرای امور، درکنار قانون‌گذاری است و درثانی متاسفانه، گاهی همین اظهارنظر ساده نیز مورد خوشایند برخی نیامده و این‌چنین علیه نمایندگان مردم طرح دعوی و شکایت می‌کنند.

گاهی عواقب حرف زدن منجر به عقب‌نشینی نمایندگان می‌شود

سلحشوری در پایان تصریح کرد: واقعیت آن است که برخلاف تصور عمومی، حرف زدن هم کار دشواری است و گاهی عواقب ناخوشایند فراوانی به‌همراه دارد که منجر به عقب‌نشینی برخی از دوستان می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.