عبدالعلی علی‌عسکری در آیین افتتاحیه شانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی که در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه ناحیه خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: همه ساله با آمدن محرم موج جدیدی از معنویت آغاز و انرژی جدیدی به جامعه ما تزریق می‌شود؛ همان انرژی که باعث شد نهضت‌های بزرگی علیه ظالمان به تأسی از نهضت عاشورا شکل گیرد.

وی انقلاب اسلامی ایران را برگرفته از عاشورا برشمرد و گفت: نهضت امام حسین(ع) همراه با مبارزه با ظلم بود.

 

علی‌عسکری هدف انقلاب ما را وصل شدن به انقلاب امام زمان(ع) برشمرد و با ذکر این مطلب که شعار امسال پیرغلامان سفیران انقلاب است، تصریح کرد: تمام مداحان باید انقلابی باشند و در مداحی‌ها در مورد انقلاب و ضدانقلاب صحبت کنیم.

او وظیفه امروز مداحان و پیرغلامان را صیانت از رابطه امام و امت دانست و افزود: محافل مداحان کانون امیدبخشی به جامعه باشد.

 

رییس سازمان صداوسیما با ذکر این مطلب که تمام مناسک و دسته‌های عزاداری برای این است که انقلاب عاشورا فراموش نشود و همواره زنده باشد، تا دفاع از حریم ولایت و امر به معروف به فراموشی سپرده نشود، خاطرنشان کرد: مناسک عاشورا دارای ظاهر و باطن است و ظاهر عاشورا برای انتقال پیام حسینی است.

 

وی با اشاره به اینکه مداحان با استفاده از هنر محتوایی پیام حسینی را منتقل می‌کنند، خاطرنشان کرد: هیأت‌های ما باید سمت و سوی انقلابی داشته باشد.

 

علی‌عسکری با ذکر این مطلب که هیأت‌های عزاداری باید دارای ویژگی‌های انقلابی بوده و فرزند زمانه باشند و از مسائل روز فاصله نگیرند، خاطرنشان کرد: دشمنان درصدد تخریب رابطه امام و امت هستند و وظیفه مداحان صیانت از رابطه امام و امت است.

 

رییس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه در خلال عزاداری‌ها باید به وحدت توجه شود و همه قومیت‌ها و دسته‌جات وحدت داشته باشند، افزود: گریه بر اباعبدالله مختص شیعه نیست بلکه اهل‌سنت و مسیحیان و زرتشتیان هم برای حسین گریه می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه باید بدانیم صف حق و باطل چیست امروز ما با مثلث شوم آمریکا و اسرائیل و اذناب آنان مواجه هستیم، ادامه داد: امروز بدانیم آمریکا شمر زمان است؛ این در حالی است که باید دانست داعش آمریکایی چگونه مردم را قتل‌عام کرد و چگونه عراق و سوریه را ویران کرد.

 

علی‌عسکری با ذکر این مطلب که کاری که در زمینه گران کردن ارز صورت می‌گیرد نوعی حرکت داعشی در اقتصاد است، تصریح کرد: مداحان با عشقی که به اهل‌بیت دارند تاثیر شگرفی در بین جامعه دارند؛ لذا محافل مداحان کانون امیدبخشی به جامعه باشند این در حالی است که صداوسیما امسال بهتر از گذشته مداحی مداحان را منعکس خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.