آیت الله محمّدتقی مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم، در هجدهمین اجلاس سراسری بسیج اساتید کشور، بسیج را یک حرکت فراگیر اجتماعی دانست و اظهار داشت: بسیج یعنی سرعت و جدیت در کار، بسیج حرکتی است با سرعت و شتاب برای رسیدن به اهداف که اعضای بسیج دارند.

وی ادامه داد: اولین هدف از تشکیل بسیج دفاع بود، ابتدا دفاع نظامی و بعد دفاع در صحنه های دیگر، مانند صحنه های علمی و فرهنگی.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: انقلاب ما بر خلاف انقلاب های دیگر پسوندی دارد با عنوان اسلامی، که این پسوند انقلاب ما را از انقلاب های دیگر ممتاز می‌کند. مهمترین هدف هم همین است و سایر اهداف در سایه آن قرار دارد و اگر بعد اسلامی را از انقلاب حذف کنیم می‌شود مانند انقلاب های دیگر دنیا.

آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: جمهوری اسلامی یک ترکیب خاص است و این جمهوری با جمهوری های دیگر فرق دارد چون قالبش اسلامی است.

وی تأکید کرد: کسانی می‌گفتند جمهوری و اسلامی در کنار هم قرار نمی‌گیرند، وقتی بحث رفراندوم برای جمهوری اسلامی مطرح شد عده ای هم می‌گفتند که بگوییم جمهوری دموکراتیک اما امام اصرار داشت جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) خطاب به اساتید بسیجی در اجلاس تصریح کرد: اساتید دانشگاه باید نکات مثبت را در جامعه رواج دهند و سعی کنند عوامل منفی را هم از جامعه دور کنند. باید ببینیم در چهل سال گذشته وظایف ما درست انجام شده یا نه. در جهت عوامل مثبت پشرفت های بزرگی شده، جوانانی در دانشگاه تربیت شده اند که مایه افتخار تاریخ هستند ولی نگرانی ما این است که عوامل مثبت رو به ضعف برود و عوامل منفی رو به شدت. البته این نگرانی باید باشد وگرنه به مشکل می‌خوریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.