به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع نظامی گفت که پدافند هوایی ارتش عربی سوریه تجاوز اسرائیل به برخی مواضع نظامی در دو استان حماه و طرطوس را دفع و تعدادی از موشک‌ها را ساقط کرد.

وی افزود: هواپیماهای رژیم صهیونیستی از غرب بیروت به پرواز درآمده و برخی از مواضع نظامی در دو استان طرطوس و حماه را هدف حملات موشکی خود قرار دادند.

این منبع تاکید کرد که پدافند هوایی ارتش سوریه برخی از موشک‌‌ها را ساقط و جنگنده‌های مهاجم را مجبور به فرار کرد.

این در حالی است که ماهر یونس مدیر بیمارستان "مصیاف" گفت که جسد یک شهید و 4 زخمی در پی تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به این بیمارستان منتقل شده است.

از سوی دیگر "عماد بشور" مدیر بیمارستان "بانیاس" نیز گفت که این بیمارستان 8 مجروح در پی این حملات را پذیرش کرده است.

خبرنگار خبرگزاری سانا پیش از این گزارش داده بود که پدافند هوایی ارتش سوریه 5 موشک جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را سرنگون کرده است.

وی به نقل از برخی اهالی از سقوط بقایای تعدادی از موشک‌ها در نزدیکی شهرک الناصره و روستای ضهر القصیر در حومه غربی حمص خبر داد.

از ابتدای بحران سوریه تاکنون رژیم صهیونیستی با هدف حمایت از گروه‌های تروریستی و تقویت روحیه آنها بارها سوریه را هدف حملات خود قرار داده است و این در حالی است که پدافند ارتش سوریه خیلی از این حملات را دفع کرده است.

دولت سوریه بارها خطاب به سازمان ملل و شورای امنیت اعلام کرده است که حملات اسرائیل با هدف حمایت از گروه‌های تروریستی و جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه در آزادسازی مناطق این کشور از لوث تروریسم صورت می‌گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.