اداره کل هواپیمایی لبنان عصر سه شنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: شرکت هواپیمایی فارس قشم یک شرکت ایرانی است که پیشتر به اداره هواپیمایی لبنان درخواست انجام دو پرواز برای حمل بار بین فرودگاه های تهران - دمشق- بیروت - دوحه را ارائه داد.

بر اساس این اطلاعیه، پرواز نخست در مسیر رفت تهران - دمشق - بیروت در تاریخ ۹ ژوئیه ۲۰۱۸ (۱۸ تیر ۱۳۹۷) صورت گرفت که در آن هواپیمای متعلق به این شرکت از نوع B-۷۴۷ بدون اینکه محموله ای همراه داشته باشد وارد فرودگاه رفیق الحریری شد.

این هواپیما یک روز بعد در مسیر برگشت، از بیروت به دوحه رفت در حالی که حامل «دام» بود و بارنامه آن نیز به تایید هواپیمایی قطر رسیده بود.

اطلاعیه هواپیمایی کشوری لبنان همچنین توضیح داد که پرواز دوم در مسیر رفت در تاریخ دوم اوت (۱۱ مرداد) در مسیر تهران به بیروت صورت گرفت.

هواپیمای B-۷۴۷ این پرواز بدون هیچ محموله ای وارد فرودگاه بیروت شد. 

این هواپیما یک روز بعد در مسیر برگشت، از بیروت به دوحه رفت و بار دیگر حامل «دام» بود و بارنامه آن نیز به تایید هواپیمایی کشور قطر رسیده بود.

بر اساس این توضیحات، هواپیمایی کشوری لبنان «به طور قاطع» ادعای شبکه فاکس نیوز را رد کرد و از آن خواست تا قبل از انتشار هرگونه اطلاعاتی درباره فرودگاه بیروت، دقت کند.

فاکس نیوز به تازگی از قول منابع اطلاعاتی غربی گزارش داد، شرکت هواپیمایی فارس ایر قشم که ۱۵ سال پیش با سرمایه خصوصی تاسیس شد، با همکاری سپاه قدس و کارخانجات اسلحه سازی در ایران در قاچاق تسلیحات و مهمات برای حزب الله لبنان دست داشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.