اهالی ناحیه ردفان در استان لحج در پی وخامت اوضاع اقتصادی علیه عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و ائتلاف عربی تظاهرات کردند و شعارهایی علیه ملک سلمان سر دادند.

ویدئوی منتشر شده از تظاهرکنندگان یمنی نشان می دهد که آنها خواستار خروج مزدوران شاه عربستان از یمن هستند. 

یمنی های معترض در این تظاهرات با سر دادن شعار &#۳۹;سلمان ای مزدور آمریکا از یمن خارج شو! خارج شو!&#۳۹; خشم خود را از سیاست های سعودی در قبال یمن ابراز کردند.

این در حالی است که تظاهرات ها در استان های جنوبی یمن از جمله عدن نیز در پی وخامت اوضاع اقتصادی، گرانی و کاهش ارزش ارز یمن دربرابر دلار، برای سومین روز متوالی ادامه داشت.

تظاهرکنندگان دولت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن را مسئول وخامت اوضاع امنیتی و اقتصادی دانستند و خواهان برکناری وی و توقف حملات ائتلاف متجاوز عربی شدند.

به گفته مقامات مسئول محلی، علاوه بر عدن، شهر &#۳۹;سیئون&#۳۹; در استان حضور موت نیز روز گذشته (دوشنبه) شاهد اعتراضات مدنی بود و ساکنان این شهر، در خیابان‌های اصلی لاستیک خودرو آتش زدند.

منصور هادی که برای معالجه و شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به آمریکا رفته است، یکشنبه ‌شب گذشته در نشست فوق‌ العاده‌ای را با دو تن از معاونانش، نخست‌ وزیر دولتش و کمیته اقتصادی برگزار کرد.

چهار سال از جنگ یمن که بن سلمان آن را به راه انداخته است، می گذرد، با وجود ویرانی زیرساخت ها و تاسیسات حیاتی یمن و کشته یا زخمی شدن هزاران غیرنظامی یمنی، هیچ افقی برای پایان این جنگ به چشم نمی خورد.

جنگ، محاصره و عملیات های نظامی ائتلاف عربی تقریبا در چهار سال گذشته، سبب مرگ و زخمی شدن بیش از ۳۷ هزار یمنی و مهاجرت میلیون ها تن از این کشور شده و جدی ترین بحران انسانی جهان را در سال های اخیر در یمن رقم زده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.