طرفین در این مذاکره بار دیگر خاطر نشان کردند که به تلاش های مشترک برای رسیدن به این اهداف ادامه خواهند داد.

دو طرف در این ارتباط تلفنی درباره سیر تحولات شبه جزیره کره، مذاکرات کره شمالی و کره جنوبی و گفت و گوهای پیونگ یانگ و واشنگتن بحث و تبادل نظر کردند.

نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه ای آورده است رهبران دو کشور در این تماس تلفنی تصریح کرده اند که رایزنی ها و همکاری های خود را در خصوص مسایل مختلف منطقه شبه جزیره کره ادامه خواهند داد.

این مذاکره تلفنی در حالی انجام می شود که &#۳۹;مون جائه این&#۳۹; رییس جمهوری کره جنوبی چونگ ایو یونگ رییس اداره امنیت ملی ریاست جمهوری را به عنوان فرستاده ویژه خود برای سفر به کره شمالی با هدف آماده کردن زمینه دیدار رهبران دو کشور معرفی کرده است.

این مقام امنیتی کره جنوبی نیز امروز تصریح کرد در جریان سفر این هفته به کره شمالی راه های خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره را با مقام های پیونگ یانگ مورد بحث و مشورت قرار خواهد داد.

وی با اشاره به سفر یک روزه خود به کره شمالی تاکید کرد قصد دارد در این سفر در خصوص تکمیل فرایند غیراتمی شدن کره شمالی و ایجاد صلح دایمی در شبه جزیره کره با مسئولان ‌آن کشور گفت و گو کند.

چونگ ریاست یک هیات ۵ نفری از جمله وزیر وحدت و رییس اداره اطلاعات و امنیت کره جنوبی را در سفر به کره شمالی برعهده خواهد داشت و نامه رییس جمهوری این کشور را تسلیم &#۳۹;کیم جونگ اون&#۳۹; رهبر کره شمالی خواهد کرد.

این مقام کره ای یاداور شد کشورش خواستار آن است که مذاکرات متوقف شده کره شمالی و آمریکا برای حل مساله هسته ای شبه جزیره، هرچه زودتر از سرگرفته شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.