فعالان شبکه‌های اجتماعی تصاویری را منتشر کردند که نشان می‌دهد، در برخی از رستوران‌ها و هتل‌های ریاض در عربستان برای مشتریان مشروبات الکلی سرو می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری «وطن یغرد خارج السرب»، در رویدادی جدیدی که از تحولات عجیب و غریب در عربستان در دوره محمد بن سلمان، حکایت دارد، فعالان در پایگاه اجتماعی توییتر تصاویری منتشر کردند که نشان می‌دهد برخی از رستوران‌های سعودی، برای مشتریان خود مشروبات الکی سرو می‌کنند.

بر اساس تصاویر منتشر شده، در منوی یکی از رستوران‌های ریاض نام انواع مشروبات الکلی قرار دارد.

در یک تصویر ویدیویی دیگر دو جوان عربستانی دیده می‌شوند که رستوران یکی از هتل‌ها در حال غذا خوردن هستند و گارسون از آن‌ها با مشروبات الکلی پذیرایی می‌کند که یکی از آن‌ها می‌گوید: «گفتیم فضای باز و آزادی، اما نه دیگر تا این حد!»

به گزارش این پایگاه خبری، تحولات هولناک و شتاب زده‌ای در تغییر فرهنگ جامعه عربستان در حال وقوع است و بدین منظور سازمانی موسوم به سازمان کل تفری ایجاد شده است تا از طرح آشکار و صریحی را برای تغییر فرهنگ جامعه عربستان ارائه کند همچنین به علمای دین اجازه انتقاد از کار این سازمان داده نمی‌شود و هرکس اعتراض کند؛ بازداشت خواهد شد. مردم عربستان هرگز فکر نمی‌کردند، روزی برسد که مرد و زن‌ها بتوانند در اماکن عمومی، بازار‌ها و گردشگاه‌ها باهم حضور داشته باشند.

این در حالی است که طبق نظر سنجی که در پایگاه «کوئیک وتینگ» منتشر شد، ۶۲.۴۳ درصد از مردم خواستار اعطای مجدد اختیارات به هیئت امر به معروف و نهی از منکر هستند، حال آنکه که تنها ۳۷.۵۷ درصد با این موضوع مخالف هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.