ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در توییتر خود نوشت که فرمانده جدید نیروهای ناتو و آمریکایی در افغانستان «نیز مانند قبلی ناکام خواهد بود» که دفتر مطبوعاتی ناتو در جواب نوشت: باید به جلو حرکت کرد و از دشنام خودداری نمود.

این نوع درگیری توییتری میان ناتو و طالبان تاکنون کم‌سابقه بوده است. سخنگوی طالبان بعد از تغییر رهبری نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان که به تازگی صورت گرفت، نوشت: فرمانده جدید اشغالگران هم مثل فرمانده دیگر آنها با ناکامی مواجه خواهد شد.

مجاهد در ادامه افزود که ژنرال اسکات میلر، فرمانده جدید نیروهایی آمریکایی و ناتو هم مثل ژنرال نیکلسون در افغانستان شاهد ناکامی‌ها و مایوسی‌های خود خواهد بود.

دفتر مطبوعاتی نیروهای ناتو در جواب این توییت ذبیح‌الله مجاهد نوشته که منتظر حرکت رو به جلو است که از دشنام جلوگیری کرده و گفت‌وگوهای سازنده و جامعی را به ارمغان آورد که افغان‌ها و دوستانشان را به هم برساند و به راه‌حلی برسد که خواست تمام افغان‌هاست.

مجاهد در پاسخ نوشته که طالبان قبل از شروع جنگ، گفت‌وگوهای سازنده‌ای داشته و این آمریکا بوده که جنگ را انتخاب کرده است. او خطاب به آمریکا نوشته است: استقلال ما را بپذیرید و احترام متقابل را بپذیرید. ما شما را به مذاکرات سازنده دعوت کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، به نقل از بی‌بی‌سی، مراسم تغییر فرماندهی نیروهای آمریکایی و ناتو ۱۱ شهریور در کابل برگزار شد. ژنرال اسکات میلر، فرمانده جدید نیروهای آمریکایی در این مراسم گفت که برای گفت‌وگوهای صلح با طالبان تلاش خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.