رهبر مذهبی کاتولیک ها در بخشی از سخنان روز یکشنبه خود به موضوع سوریه اشاره کرد و گفت: اخبار نگران کننده ای درخصوص خطر وقوع یک فاجعه انسانی در استان ادلب در سوریه می رسد و من بار دیگر از جامعه بی المللی و تمام بازیگران درگیر می خواهم تا از ابزار دیپلماسی، گفت وگو و مذاکرات با احترام به حقوق بین المللی برای حفظ جان غیرنظامیان، استفاده کنند.

پاپ فرانسیس در موعظه های قبلی خود نیز به دفعات خواستار اقدام مشترک برای صلح در سوریه و سایر مناطق جهان شده و اظهار داشت: بی وقفه برای صلح دعا می کنم. از تمام افراد با حسن نیت نیز دعوت به دعا می کنم. از تمام مسئولان سیاسی می خواهم تا عدالت و صلح را ارجحیت دهند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل اخیرا هشدار داده که آغاز یک عملیات نظامی علیه گروه‌ های تروریستی می تواند به وقوع یک فاجعه انسانی در ادلب منجر شود. 

وی از طرفین درگیر خواستار خویشتنداری و محافظت از جان غیرنظامیان در ادلب شد.

ادلب آخرین استان سوریه است که به صورت کامل در اشغال تروریست های مورد حمایت غرب و برخی کشورهای منطقه قرار دارد و ارتش این کشور درصدد پاکسازی کامل این منطقه از تروریسم است و اگر راه حلی مسالمت آمیز برای آن پیدا نشود، به سوی نبردی خونین خواهد رفت.

آمریکا و همپیمانانش سال گذشته به ادعا و بهانه استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در خان شیخون با ۵۹ فروند موشک، پایگاه الشعیرات در این استان را بمباران کردند، ادعایی که بعدا ثابت شد از اساس دروغ بوده است.

۲۴ فروردین ماه سال جاری (۱۳۹۷) نیز آمریکا در اقدامی مشترک با انگلیس و فرانسه به بهانه واهی حمله ارتش سوریه به دوما در غوطه شرقی (در استان ریف دمشق) با ۱۰۳ فروند موشک و راکت، ۱۰ مرکز نظامی و تحقیقاتی سوریه را هدف قرار داد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.