ولید المعلم وزیر خارجه سوریه که به روسیه سفر کرده است ضمن ابراز خرسندی از نتایج مذاکراتش با مقامات روس این مذاکرات را در دو عرصه سیاسی و اقتصادی مثمرثمر و سازنده توصیف کرد.

وی افزود: روسیه قصد دارد که از تلاش‌های نیروهای مسلح سوریه در مبارزه با تروریسم و پایان دادن به آخرین مرحله از بحران کمک کند و این در حالی است که غرب به رهبری آمریکا برای مانع‌تراشی در برابر این تلاش‌ها و حمایت از گروه تروریستی النصره تلاش می‌کند همانگونه که غرب قبلا نیز برای حمایت از گروه تروریستی داعش به منظور طولانی کردن بحران و تسلط بر منطقه شرق فرات تلاش می‌کرد.

وزیر خارجه سوریه با اشاره به هشدارهای روسیه به غرب مبنی بر عدم بازی با آتش گفت: همه آنچه واشنگتن انجام می‌دهد غیرقانونی و خارج از چارچوب شورای امنیت است و بنابراین ما همانند دفعات قبل با قدرت به هرگونه تجاوز احتمالی آمریکا واکنش نشان خواهیم داد. 

وی درباره مذاکراتش با "یوری بوریسوف" معاون نخست‌وزیر روسیه و رئیس طرف روسی در کمیته مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، علمی و فنی سوریه و روسیه گفت: دولت روسیه از بزرگترین شرکت‌های روسی خواسته است که به صورت گسترده در نمایشگاه بین‌المللی دمشق مشارکت کنند. مذاکراتی که امروز با بوریسوف انجام دادم بر محور همکاری استراتژیک بین دو کشور در ابعاد اقتصادی آن متمرکز بود و روسیه قصد دارد که در برنامه‌های بازسازی سوریه و اداره چرخ تولید در سوریه مشارکت کند.

المعلم روز گذشته در سفری رسمی وارد مسکو شد و با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.