به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در آستانه برگزاری نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا طی گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ما و همپیمانانمان به دنبال حل و فصل موضوع ادلب هستیم و هرگونه تشدید تنش‌های نظامی در این استان روند سیاسی در سوریه را از بین خواهد برد.

وی در ادامه نسبت به وقوع فاجعه در صورت حمله به ادلب هشدار داده و بر ضرورت جدایی گروه‌های تروریستی از گروه‌های مخالف میانه‌رو در ادلب به منظور حل و فصل اوضاع در این استان تاکید کرد.

وزیر خارجه ترکیه گفت: مقامات روسیه، ایران و ترکیه اینبار یک نشست سه جانبه در تهران برگزار خواهند کرد و ما در تلاشیم تا مانع از انجام هرگونه حمله کورکورانه به ادلب شویم که در آن ۳.۵ میلیون غیر نظامی زندگی می‌کنند. در ادلب چندین گروه‌ تندرو حضور دارند و بهترین راه برای از بین بردن این گروه‌ها جدا کردن آن‌ها از دیگر گروه‌های مخالف است.

وی افزود: حمله کورکورانه به ادلب عواقب انسانی زیادی را برای همگان در بر خواهد داشت و نه تنها بر ترکیه بلکه بر اروپا نیز تاثیر خواهد گذاشت.

این مقام ترک در ادامه با بیان اینکه رؤسای جمهور روسیه و ترکیه هفتم سپتامر (۱۶ شهریور) در تهران دیدار خواهند کرد، تصریح کرد: ما علاوه بر هماهنگی با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در حال همکاری و هماهنگی با دیگر مقامات روس نیز هستیم و رؤسای جمهور هر دو کشور به منظور آمادگی برای حضور در نشست آتی در تهران تماس‌های مستقیمی با یکدیگر برقرار کرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.