ولید المعلم وزیر خارجه سوریه که برای دیدار با همتای روس خود به مسکو سفر کرده است پس از دیدار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در جمع خبرنگاران گفت: آمریکا هم اینک سعی دارد با استفاده از مسائل پناهندگان و بحث های پیرامون روند حل و فصل سیاسی سوریه ناکامی های خود را جبران کند.

**آمریکا به دنبال حمله شیمیایی در ادلب است

وزیر خارجه سوریه خاطرنشان کرد که آمریکا درنظر دارد برای دفاع از تروریست های جبهه النصره در ادلب اقدام تحریک آمیز شیمیایی همانند آنچه که در غوطه شرقی برپا کرده بود ، ترتیب دهد.

المعلم گفت: همه این اقدامات برای نجات دادن تروریست های جبهه النصره و البته ادامه بی ثباتی اوضاع در منطقه بکار گرفته می شود.

**دمشق به مبارزه با تروریست ها ادامه می دهد

المعلم خاطرنشان کرد که دولت سوریه به مبارزه با تروریسم ، صرف نظر از اینکه آمریکا و متحدانش به سوریه حمله کنند یا خیر ادامه خواهد داد.

وی افزود: اقدامات آمریکا و متحدانش به هیچ وجه بر عزم ما برای پایان دادن به اقدامات خود در مبارزه با تروریسم و آزادی کامل سوریه از تروریست ها تاثیری نمی گذارد.

** کلاه سفیدها ۴۴ کودک دزدیدند

وزیر خارجه سوریه در ادامه گفت که گروه کلاه سفیدها 44 کودک را برای استفاده در صحنه سازی شیمیایی ربودند و به نظر ما سازمان های اطلاعاتی انگلیس صحنه گردان این ماجرا هستند چرا که آنها از گروه هایی همچون کلاه سفیدها حمایت مالی می کنند.

**دولت سوریه امنیت پناهندگان را تضمین می کند

وزیر خارجه سوریه در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد که دولت این کشور امنیت همه پناهندگان (سوری) را که به خانه خود بازمی گردند، تضمین می کند.

وی با بیان اینکه شمار بسیار زیادی از پناهندگان به خانه های خود بازمی گردند، اظهار داشت: آمریکا از این روند ناراحت است.

المعلم افزود: امیدواریم که پناهندگانی که به کشور خود بازمی گردند در بازسازی اقتصاد سوریه مشارکت کنند و به جنبشی که برای آینده کشور شکل می گیرد ، بپیوندند.

**تصمیم در مورد حقوق کردها را سوری ها می گیرند

وزیر خارجه سوریه درباره سرنوشت کردهای سوریه نیز گفت که تصمیم در مورد حقوق کردهای سوریه و جایگاه آنها در ساختار کشور را سوری ها در مذاکرات قانون اساسی می گیرند.

وی افزود: هم اینک نمی توانیم بگوییم که حقوق برادران کرد ما در قانون اساسی جدید چگونه خواهد بود، این موضوع در چارچوب مذاکرات مشخص می شود و سپس در همه پرسی عمومی به رای گذاشته خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.