«اسرائیل کاتز»، وزیر اطلاعات و ارتباطات رژیم اشغالگر قدس توافق نظامی ایران و سوریه را «عبور از خط قرمز» این رژیم خواند.

او چهارشنبه در گفت‌وگو با «رادیو اسرائیل» گفت که «توافق‌نامه نظامی بین بشار اسد و ایران آزمونی برای اسرائیل و عبور از خط قرمز است».

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع ایران این هفته به سوریه سفر کرد و توافق نامه نظامی بازسازی ارتش و نیروهای مسلح سوریه را با همتای سوری خود امضا کرد.

عضو شورای وزرای رژیم صهیونیستی (کنست) در واکنش به این توافق نامه،  تهدید کرد که «پاسخ ما واضح خواهد بود. ما هرگز به ایران اجازه نخواهیم داد در سوریه تمرکز نظامی داشته باشد».

کاتز حضور قانونی نیروهای ایرانی را که برای مقابله با تروریست‌های تکفیری-تروریستی است، «تهدیدی» برای رژیم اشغالگر اسرائیل خواند و مدعی شد: «ما با تمام توان خود علیه هر هدف ایرانی که اسرائیل را تهدید کند، پاسخ خواهیم داد».

او در ادامه با بیان این ادعا که نیروهای ایران در سوریه حضور دارند سوریه را به حمله تهدید کرد. 

پیش از اسرائیل کاتز، «گیلعاد اردان» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به فاصله یک روز از امضای توافق نامه نظامی تهران  دمشق، این توافق نامه را «بهانه برای مشروعیت بخشین به حضور نیروهای ایران در سوریه خواند و  مدعی شد اگر دولت سوریه اجازه دهد نیروهای ایرانی در این کشور باقی بمانند، از سوی رژیم اسرائیل متحمل هزینه‌های سنگین می‌شود.

ادعاها و تهدیدهای رژیم صهیونیستی در مورد حضور نیروهای ایرانی در سوریه در حالی است که این نیروها بعد از آنکه گروه‌های تروریستی مسلح بخش‌های زیادی از سوریه را به اشغال خود درآورند، به درخواست رسمی دمشق از تهران در سوریه حضور پیدا کردند.

این رژیم طی بحران سوریه (از ۲۰۱۱ تا به امروز) به انحاء مختلف از گروه‌های تروریستی در جنوب سوریه به ویژه استان‌‌های القنیطره و درعا حمایت تسلیحاتی و لوجستیکی کرده و برای مداوای آن‌ها در بلندی‌های جولان اشغالی بیمارستان صحرایی ساخت.

علاوه بر این طی عملیات‌های ارتش سوریه در شرق و جنوب، تجهیزات و تسلیحات نظامی ساخت رژیم صهیونیستی در مقر تروریست‌ها کشف و ضبط شده است.

جمهوری اسلامی ایران و سوریه علاوه بر توافق نامه اخیر، در سال ۲۰۰۶ پیمان دفاع مشترک را بین خود امضا کرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.