پناهجویان دستگیر شده، تبعه کشورهای فلسطین، پاکستان، عراق، سوریه، افغانستان، آفریقای جنوبی، کنگو، سنگال، اریتره، سومالی، مالی، سیرالئون، آنگولا و لبنان بودند.

بنا به اعلام این رسانه، ماموران پلیس و ژاندارمری ترکیه مهاجران غیرقانونی را در سواحل استان ازمیر و شهرهای بالیکسیر، چاناک قلعه، وان و قرقلرایلی دستگیر کردند.

بر اساس قرارداد بین ترکیه و اتحادیه اروپا که در سال ۲۰۱۶ میلادی به امضا رسیده، مقرر شده است که ترکیه جلوی مهاجرت پناهجویان به سمت اروپا را بگیرد.

کمیسیون اتحادیه اروپا اواخر اسفند ۹۶، پیشنهاد بسته جدیدی برای حمایت از پناهجویان به مبلغ سه میلیارد یورو را به ترکیه ارائه کرد که پرداخت این بسته حمایتی در جلسه ماه میلادی گذشته سران اتحادیه اروپا به تصویب رسید.

اتحادیه اروپا پیش از این و در سال ۲۰۱۶ ارائه بسته حمایتی سه میلیارد یورویی را به ترکیه تصویب کرده بود که بنا به اعلام مقامات ترکیه، تاکنون تنها ۸۵۰ میلیون یورو از این مبلغ پرداخت شده است.

حدود سه ماه پیش نیز اتحادیه اروپا اعطای یک کمک سه میلیارد یورویی جدید به ترکیه را برای جلوگیری از مهاجرت پناهجویان به اروپا تصویب کرد.

سواحل ترکیه در دریای مدیترانه و به خصوص دریای اژه مابین ترکیه و یونان از جمله معابر دریایی انتقال پناهجویان و از محل های عبور غیرمجاز و پرمخاطره مهاجران به سمت اروپا و یونان محسوب می شود.

انتقال مهاجران به سمت اروپا در مسیرهای دریایی با استفاده از قایق ها و تجهیزات غیراستاندارد انجام می شود.

انتقال مهاجران غیرقانونی به اروپا توسط گروه های قاچاق انسان انجام می شود که با مخاطره غرق شدن در آب دریا و نیز گرفتار شدن در دست قاچاقچیان انسان و دزدان دریایی همراه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.