علی لاریجانی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: یاد شهدای رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم که اسوه مدیران انقلابی ما بودند که سطوح عالی را صرفا وسیله خدمت تلقی می‌کردند. شهید رجایی خود را فرزند مجلس، مقلد رهبری و خادم ملت می‌داند و آراستگی روحی شهید باهنر را اسوه ادب و فهم در انقلاب کرده است.

وی ادامه داد: اگرچه عمر مدیریتی آنها کوتاه بود و جنایتکاران امریکایی نگذاشتند ملت از خدمت آنها بهره‌مند شوند، ولی راه آنها در جمهوری اسلامی ماندگار شده است.

رئیس‌ مجلس با اشاره به فرارسیدن هفته دولت اظهار داشت: هفته دولت را به رئیس‌جمهور و اعضای دولت تبریک می‌گویم و امیدوارم در این شرایط حساس دولت با تکیه به میراث انقلاب و شهدای دولت علیرغم دشمنی دشمنانی انقلاب سفینه انقلاب را به اهداف امام، رهبری و خواست ملت به ساحل امن و ترقی برساند.

لاریجانی با اشاره به بازگشت حجاج به کشور تصریح کرد: برای حجاج بیت‌الله الحرام که این روزها به میهن اسلامی بازمی‌گردند، قبولی طاعت را آرزومند هستیم و از اینکه امکان انجام فریضه آنها فراهم شد، از دولت عربستان تشکر می‌کنم.

وی به حضور روحانی در مجلس برای پاسخ به سوالات نمایندگان اشاره و خاطرنشان کرد: امروز سوال برخی از نمایندگان از رئیس‌جمهور در دستورکار مجلس است. به ایشان و اعضای هیات وزیران که در جلسه حضور دارند خیر مقدم عرض می‌کنم. در قانون اساسی طبق اصل ۸۸ آمده که حداقل یک چهارم کل نمایندگان می‌توانند از وظایف رئیس‌جمهور سوال کنند که این مسئله عمیق بودن تفکر دموکراتیک در جمهوری اسلامی را نشانگر است که بالاترین مقام اجرایی کشور خود را پاسخگو می داند و این ارزش بالایی برای مردم است که حتی مسئولان عالی نظام خود را  پاسخگو می‌دانند.

رئیس قوه مقننه افزود: برای ملت ما که دوران طولانی سلطنت را تجربه کرده‌اند و شاهان خود را مدیون قدرت‌های بیگانه می‌دانستند، یک شکوفایی بزرگ است که با مجاهدت بزرگ به دست آمده است. حال که بسیاری از ملت‌های منطقه گرفتار نظام‌های استبدایی و قبیله‌ای وابسته هستند، فاصله زیادی با نظام دموکراتیک جمهوری اسلامی دارند.

لاریجانی با بیان اینکه از نمایندگانی که سوال می‌کنند و رئیس‌جمهور که می‌خواهد مطالب خود با را بیان کند، می‌خواهم بدون خروج موضوعی از بحث مطالب را مطرح کنند، ابراز داشت: نکته دیگر، رعایت انصاف و حق کلام فاخر است که در کلام رهبری در رعایت حق کرامت دیگر ظهور یافته است. از امام هادی (ع) که دیروز میلاد ایشان بود نقل است قلب دیگران چنان برای توست و که قلب تو برای دیگران.

وی اضافه کرد: جلسه امروز می‌توانند در نوع خود کمال سیاست‌ورزی در کشور نشان داده و شرافت در سیاست‌ورزی را نشان دهد و در عین جدیت مطالب مطروحه، ادب دیوانی نظام را نشان دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.