اختلافات چند ماه پیش محمد صلاح با فدراسیون فوتبال مصر از سر گرفته شد و این بار مهاجم لیورپول با لحن تندتری مقامات فوتبال کشورش را به استفاده غیرقانونی از حق تصویر خود متهم کرد.

اختلاف صلاح و فدراسیون فوتبال مصر بر سر پرداخت نشدن عواید مالی حاصل از استفاده از حق تصویر او به بهار برمی‌گردد و این اختلافات حتی در زمان حضور تیم ملی مصر در جام جهانی هم ادامه داشت و حالا به جایی رسیده است که احتمال دارد او قید بازی برای تیم ملی مصر را بزند.

صلاح در صفحه توئیتر خود نوشت: در حالت عادی یک فدراسیون فوتبال به دنبال برطرف کردن مشکلات بازیکنان آن کشور است تا آنها بدون دغدغه کارشان را انجام دهند، اما در حقیقت من عکس این اتفاق را را می‌بینم. اینکه کسی به پیام‌های من و وکلایم توجهی ندارد، عادی نیست. من نمی‌دانم چرا این اتفاق دارد رخ می‌دهد. آیا شما (مسئولان فدراسیون) وقت ندارید به ما جواب بدهید؟

در همین حال فدراسیون فوتبال مصر امروز (دوشنبه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که به مطالبات صلاح رسیدگی می‌کند.

رامی عباس، مدیربرنامه‌های صلاح نیز در توئیتر نوشته است که خواسته بازیکن ۲۶ ساله تیم ملی مصر پایمال نشدن حق تصویرش بوده و اینکه مصری‌ها ضمانت کرده‌اند که بار دیگر حق و حقوق ستاره ملی‌پوش‌شان را نادیده نخواهند گرفت.

آغاز درگیری‌های صلاح و فدراسیون فوتبال مصر به ماه آوریل برمی‌گردد، زمانی که یکی از اسپانسرهای تیم ملی این کشور (We) از تصویر چند ملی‌پوش مصری که تصویر صلاح در میان آنها بزرگ‌تر و برجسته‌تر بود، برای تبلیغ نام خود روی بدنه یک هواپیما استفاده کرد. این در حالی بود که صلاح در آن زمان با شرکت رقیب اسپانسر تیم ملی مصر (Vodafone) قرارداد تجاری داشت.

در آن زمان خالد عبدالعزیز، وزیر ورزش و جوانان مصر به پس از برگزار یک جلسه اضطراری با اعضای هیئت مدیر فدراسیون فوتبال این کشور گفت که تمام مطالبات صلاح پراخت خواهد شد اما ظاهراً اختلافات میان مصر و مقامات فوتبال مصر همچنان ادامه دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.