رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که به منظور گرامیداشت سالروز نبرد تاریخی ملازگرد به دو استان کردنشین بتلیس و موش سفر کرده بود، در سخنرانی خود اعلام کرد که به زودی در شهرستان تاریخی اخلات در استان بتلیس، کاخ ریاست جمهوری احداث خواهد کرد. او گفت: استاندار بتلیس در گفتگو با من اعلام کرد که یک زمین ۱۰۷۱ متری را به این منظور اختصاص داده است اما من به او گفتم ۱۰۷۱ متر برای زیر بنا بد نیست اما باید حداقل پنج هکتار در اطراف آن هم باغ وجود داشته باشد.

اعلام تصمیم اردوغان برای ساخت یک کاخ جدید، آن هم در جنوب شرقی ترکیه در شرایطی است که فشار اقتصادی قابل توجهی به خاطر افزایش ناگهانی قیمت دلار در این کشور، احساس می‌شود. منتقدین و مخالفین اردوغان پیش‌تر هم بر این باور بودند که ساخت کاخ بزرگ بش تپه در استان آنکارا هزینه های سنگینی بر دست اقتصاد ترکیه گذاشته است.

گفتنی است شهر تاریخی و کوچک اخلات در استان بتلیس در شمال غربی دریاچه وان واقع شده و تاریخ سکونت در این شهر به ۱۷۰۰ سال پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد. پس از میلاد مسیح نیز خاندان‌هایی همچون ایوبیان، خوارزمشاهیان، سلجوقیان و دیگران در این شهر زیسته‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.