جمعی از نمایندگان پارلمان جدید عراق امروز (یکشنبه ۴ شهریور)  با امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس و مدیر کل بین الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

امیرعبداللهیان در آغاز شکست تروریسم در عراق و برگزاری موفقیت آمیز انتخابات اخیر پارلمانی را تبریک گفت و با اشاره به تحولات منطقه ای و بین المللی گفت: در سال های اخیر جنگ های تحمیل شده بر منطقه باهدف تأمین منافع اقتصادی آمریکا و متحدین به وقوع پیوسته است.  

وی خاطر نشان کرد: حفظ استقلال، وحدت ملی و تمامیت ارضی عراق در برابر اشغالگران و پدیده شوم تروریسم دستاورد مهمی برای مردم، مرجعیت، دولت و پارلمان عراق به شمار می رود و باید از این دستاورد پاسداری شود.  

امیرعبداللهیان ضمن اشاره به جایگاه مهم و استراتژیک عراق در منطقه اظهار داشت: عراق نقش مهمی در تثبیت امنیت در منطقه دارد.  

وی افزود: بخش دیگر اهمیت عراق به موقعیت ژئواکونومیک و اقتصادی آن مرتبط است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با تأکید بر اینکه دیپلماسی پارلمانی از ابزارهای مهم در تعاملات بین الملل است، افزود: بازگشت عراق به جایگاه طبیعی و مهم خود در منطقه، نقش مهمی در ثبات، امنیت و توسعه منطقه دارد.

در پایان اعضای هیئت پارلمانی عراق ضمن بیان دیدگاه های خود،  از حمایت های مقام معظم رهبری،  دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و کمک موثر به عراق در سال های اخیر به ویژه در مبارزه با تروریسم و تقویت روند سیاسی در این کشور قدردانی کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.