حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در یکصد و سی امین نشست خبری ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیر گفت: اتفاقی در روزهای گذشته در قم افتاد و در آنجا مطالبی گفته و شعارهایی داده شد و شعاری نوشته شد که این حرف محکوم و رد شد و قوه قضاییه هم این موضوع را در دستور قرار داد و در دادسرای ویژه روحانیت پرونده تشکیل شد و دنبال موضوع است و سیستم اطلاعاتی هم قضیه را دنبال می‌کند.

وی افزود: همانطور که بارها بنده و غیره گفتیم ما در دستگاه قضایی قضات زحمت کش و تعدادی که در تهران و بعضا در شهرستان‌ها می‌بینم داریم و از آنها خجالت می‌کشم از سنگینی و استرسی که آنها در کار دارند. اما افراد معدودی هستند که دچار فساد می شوند اعم از مالی و اخلاقی و ... و کسانی که محکوم می شوند و سلب صلاحیت می شوند را معرفی می کنیم. البته مدتی هشدار می دهیم و اگر اصلاح نشدند و حکمشان قطعی شد آنها را اعلام می‌کنم.

 سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره رفع حصر و آزادی تردد و ملاقاتهای محصوران سئوال کرد. معاون اول قوه قضاییه در این باره گفت: بخشی از چیزهایی که شایعه شده، قطعا درست نیست و هیچ اتفاق خاصی نیفتاده و مانند سابق است. بخشی از گشایشها نسبت به بستگان نزدیک محصورین به وجود آمده بود که مال اخیر نیست. برخی ملاقاتها با بستگان موضوع تازه ای نیست و تصمیم شورای عالی امنیت ملی به قوت خود باقی است.

همچنین، خبرنگاری پرسید تغییری در وضعیت محدودیت های آقای خاتمی ایجاد شده؟ اژه ای پاسخ داد: خیر، تغییری ایجاد نشده است.

مهمترین بخش های اظهارات اژه ای به شرح زیر است:

در مورد احمد عراقچی هنوز کیفر خواست صادر نشده است و زمانیکه کیفرخواست صادر شود به دادگاه فرستاده می‌شود و دادگاه ایشان هم مثل سایرین علنی برگزار خواهد شد.

اژه‌ای در پاسخ به خبرنگاری که پرسید با توجه به سخنان اخیر آقای احمدی نژاد و انتشار فایل های صوتی و هجمه به قوه قضاییه و تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی چرا برخورد با او صورت نمی گیرد؟ شما گفته اید حکمت و مصلحتی است که او تعقیب نمی شود. اگر مردم غریبه نیستند، بفرمایید حکمت عدم تعقیب او چیست؟ گفت:سئوال شما را تایید می کنم. مردم و شما محرم هستید ولی بگذارید حکمتی که عرض کرده‌ام باقی بماند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.