سی ان ان گزارش داد، سخنگوی واتس آپ در پیامی اعلام کرد: « ایجاد یک بستر ردیابی می تواند سیستم امنیت اطلاعات کاربران ما را زیر سوال برده و امکان استفاده نادرست از آن را افزایش دهد. واتس آپ به هیچ وجه امنیت اطلاعات کاربران خود را تضعیف نخواهد کرد.»

 

این موضوعی عجیب نیست که ردیابی گیرنده و ارسال کننده مخشص نباشد زیرا از این سیستم برای بیشتر پیام رسان ها استفاده می شود. اگر واتس آپ این سیستم را پیاده سازی کند کاربران اعتقادی به این برنامه و امنیت اطلاعات خود نخواهند داشت.

 

آیا واتس آپ مقصر پخش اخبار جعلی است؟ پاسخ دهی به این سوال بسیار دشوار است.از یک سو میزان کاربران این برنامه در هند حدود ۲۰۰ میلیون است و از سوی دیگر این برنامه بین کاربران هندی بسیار کاربردی و محبوب است.

 

برنامه واتس آپ به نوبه ی خود تلاش کرده تا افراد را در زمینه اخبار جعلی آگاه سازد.در حقیقت این شرکت در این حوزه فعالیت های بسیاری انجام داده است.

 

قطعا دولت هند توقع دارد که واتس آپ نقش بزرگتری در این زمینه ایفا کند ولی با پاسخ منفی این برنامه مواجه شده است.قضاوت در مورد این که  مسئولیت این موضوع بر عهده چه فرد یا گروهی است، کمی دشوار است، اما دولت هند باید خود به تنهایی راه حلی برای این موضوع پیدا کند و نمی تواند توقع داشته باشد که برنامه ی واتس آپ کمک بزرگی در این زمینه انجام دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.