استیضاح وزیر اقتصاد در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در حالی در دستور کار قرار گرفت که وزیر اقتصاد قدری با تاخیر وارد جلسه علنی مجلس شورای اسلامی شد و پس از او نیز معصومه ابتکار، اسحاق جهانگیری، بیژن زنگنه، علی‌اکبر صالحی، حسینعلی امیری، مرتضی بانک، کمالوندی، محسنی بندپی، آذری جهرمی، ظریف و علوی به نمایندگی از دولت در جلسه استیضاح حضور یافتند. پیش از این در جلسه استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد کمی در جلسه استیضاح حضور یافته بودند.

الیاس حضرتی که نام او به عنوان متقاضیان استیضاح اعلام شد در واکنش به مخالفت فراکسیون امید با این استیضاح به خبرنگاران گفت: اگر لازم باشد از فراکسیون امید هم استعفا می‌دهم، اما نطقم را می‌گویم.در آغاز جلسه استیضاح اعلام شد که سه فراکسیون سیاسی مجلس شورای اسلامی همگی با استیضاح وزیر اقتصاد مخالفت کردند. الیاس حضرتی که نام او به عنوان متقاضیان استیضاح اعلام شد در واکنش به مخالفت فراکسیون امید با این استیضاح به خبرنگاران گفت: اگر لازم باشد از فراکسیون امید هم استعفا می‌دهم، اما نطقم را می‌گویم.

اگرچه اطراف صندلی وزرا و نمایندگان دولت تعداد زیادی از نمایندگان حضور داشتند و مشغول لابی و مذاکره بودند، اما آرامش جلسه استیضاح بسیار چشمگیر بود و اصلا قابل مقایسه با جلسه استیضاح وزیر کار نبود.

در ابتدای این جلسه حاجی دلیگانی، بهادری، خادمی، رحیمی جهان‌آبادی، پاپی‌زاده، نوروزی، بدری، کاظم‌زاده، کیانپور، ساری، جاسمی و سلام امینی به عنوان متقاضی استیضاح صحبت کردند و پس از نطق یک ساعته وزیر از خود حسن سلیمانی و مسعود پزشکیان نیز به دفاع از وزیر اقتصاد پرداختند.

پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی در حالی به دفاع از وزیر اقتصاد پرداخت که دفاع او از وزیر اقتصاد با حاشیه‌هایی از جمله اتهام‌زنی یکی از نمایندگان به خانواده او همراه شد برهمین اساس برخی از اظهاراتش را به دفاع از خود پرداخت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.