جان توشاک سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی پس از تساوی ۲ بر ۲ تیمش مقابل سپاهان در نشست خبری حاضر شد و اظهار کرد: بازی خیلی سختی برای ما بود. در نیمه اول سپاهان بهتر از ما بازی کرد و تیم برتر میدان بود. فشار زیادی را روی دفاع ما آورد. پرتاب اوت، ارسال سانتر و کرنر تاکتیک‌هایی بود که سپاهان در نیمه اول به کار برد.

وی ادامه داد:‌ اما در نیمه دوم تیم ما بهتر بازی کرد و فرصت‌های زیادی را به وجود آوردیم و توانستیم ۲ گل زیبا را به ثمر برسانیم. می‌توانستیم گل‌های بیشتری را وارد دروازه نیازمند کنیم. نتیجه ۲ بر ۲ نتیجه عادلانه‌ای برای این دیدار بود.

وی درباره اینکه آیا سپاهان می‌تواند مدعی قهرمانی باشد گفت: من نمی‌توانیم این سوال را پاسخ دهم زیرا شناخت خوبی نسبت به سایر تیم‌ها ندارم. تنها ۵ هفته از لیگ گذشته است و بازی‌های زیادی باقی مانده و فرصت زیادی برای رقم خوردن نتایج مختلف است.

او ادامه داد: چیزی که می‌توانم بگویم این است که دروازه‌بان ما در دقایق آخر مصدوم شد و بازیکنان سپاهان بازی جوانمردانه را رعایت نکردند و توپ را به بیرون نزدند. به نظرم این کار زیبایی نبود.

توشاک درباره عملکرد اسماعیلی فر، احسان پهلوان و مهدی مهدی‌پور بیان کرد: من از همه بازیکنانم راضی هستم. ما با ۷ بازیکن جدید قرارداد بسته‌ایم. در اردوی پیش فصل ۴-۵ بازی دوستانه انجام دادیم و در بازی نخست لیگ تنها دو بازیکن ذخیره روی نیمکت خود داشتیم. اکنون ۶ بازیکن جدید در تیم ما هستند و هنوز شناخت کاملی نسبت به تمامی بازیکنان ندارم. بازیکنان جدیدمان نیاز به تمرین بیشتر دارند و هنوز شرایط جسمانی کاملی ندارند. البته شرایط جسمانی بازیکنان قدیمی ما بهتر است. باید تلاش کنیم تا به سطح مورد نظرمان برسیم.

سرمربی تراکتورسازی ادامه داد: تیم ما چند اشتباه داشت اما نکته مثبت این بود که در نیمه دوم توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم و حتی می‌توانستیم به برتری برسیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه تراکتورسازی تنها مالکیت توپ را در اختیار داشت و نتوانست موقعیتی ایجاد کند، جواب داد: شما که می‌گویید تیم ما ضعیف است چگونه در نیمه دوم عملکرد بهترین نسبت به سپاهان داشت. من اقرار می‌کنم در نیمه اول خوب نبودیم اما در نیمه دوم سوار بازی شدیم. در بین دو نیمه به بازیکنانم گفتم که باید در ۴۵ دقیقه بعدی بهتر بازی کنید. تعویض‌هایی که در نیمه دوم انجام دادیم عملکرد مثبتی در تیم ایجاد شد. زمانی که عقب بودیم توانستیم فشار زیادی روی دروازه حریف بیاوریم و موفق شدیم به گل هم برسیم. اتفاق خوب این بازی آن بود که ما دو بار توانستیم نتیجه را جبران کنیم. این نکته مثبتی برای تراکتورسازی بود ولی باید به تمرین کردن خود ادامه دهیم و تمرین‌های خود را با فشار بیشتری پیگیری کنیم.

توشاک افزود: دژاگه می‌تواند بیش از این خود را نشان دهد. او مصدومیتی از قبل داشت و در دو جلسه تمرینی ما که در وسط هفته برگزار شد، شرکت نکرد. هنوز شجاعی و دژاگه از لحاظ جسمانی به سطح تیم نرسیده‌اند و آماده نیستند زیرا این دو بازیکن از جام جهانی بازگشته‌اند و شرایط سختی دارند. آن‌ها در اردوی پیش فصل همراه ما نبودند و استراحت مطلق داشتند و مستقیم وارد بازی شدند. تا زمانی که این دو بازیکن به آمادگی جسمانی خوب نرسند، نمی‌توانیم بگوییم که آماده هستند یا نه. تنها چیزی که می‌توانم بگویم دژاگه و شجاعی نیاز به زمان دارند. از این می‌ترسیدیم که دژاگه آسیب ببیند و به همین دلیل او را زود تعویض کردیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.