حساب توییتری حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) شامگاه جمعه این دیدار را رسانه ای کرد.

بر اساس این خبر، در این دیدار که «دیوید هیل» به دیدار خداحافظی با عمران خان آمده بود، با وی در خصوص موضوعات دوجانبه واشنگتن و اسلام آباد گفت و گو کرد.

در این دیدار، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان نیز حضور داشت.

به گزارش ایرنا درگیری لفظی بین وزارت خارجه امریکا و پاکستان بالا گرفته است به گونه ای که سخنگوی وزارت خارجه امریکا امروز جمعه به توئیت همتای پاکستانی خود مبنی بر انعکاس نادرست سخنان عمران خان رییس جمهوری در تماس مایک پمپئو واکنش نشان داد.

سخنگوی وزیر خارجه اسلام آباد گذشته اعلام کرد که بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص جزییات گفت و گوی تلفنی عمران خان رییس جمهوری پاکستان و پمپئو وزیر خارجه کاخ سفید خلاف واقع بوده است.

در بیانیه پنجشنبه وزارت خارجه آمریکا از وجود مخفیگاه های تروریست ها در پاکستان سخن به میان آمده است که فیصل دیشب با انتشار پیامی در توییتر، با خلاف واقع خواندن بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا نوشت:در این گفت و گوی تلفنی هیچ سخنی در خصوص اینکه در پاکستان مخفیگاه های تروریست ها وجود دارد، گفته نشده است.

محمد فیصل با مغایر حقیقت خواندن بیانیه وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا، از ایالات متحده خواست که بلافاصله این بیانیه را اصلاح کند.

البته «هدر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز با رد اظهارات «محمد فیصل» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در خصوص اینکه «در این گفت و گوی تلفنی سخنی در خصوص اینکه در پاکستان مخفیگاه های تروریست ها وجود دارد، گفته نشده است»، بر بیانیه مطبوعاتی پیشین خود پافشاری کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.