محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: یکی از علل واقعه کوفه درخصوص حضرت مسلم، نفوذ دشمن در یاران ایشان بود. ابن زیاد به غلامش گفت خودت را در بین اصحاب حضرت مسلم جا بزن و برو در جمع‌شان و خبرها را برای من بیاور. 

فریاد رهبر انقلاب از نفوذ و خطر نفود بلند است

وی ادامه داد: غلام به مسجد کوفه آمد،‌ نماز می‌‌خواند و مردمی که رد می‌‌شدند، می‌‌‌گفتند چه آدم خوبی است که این چنین خدا را عبادت می‌‌‌کند. مسلم ابن اوسجه نزدیک رفت و گفت هرکسی می‌‌‌خواهد با حضرت مسلم بیعت کند، الان زمان آن است. این نامرد فهمید و گفت من عاشق حسین و مسلم هستم، مبلغ زیادی آورد تا به حضرت مسلم کمک کند. مسلم ابن اوسجه او را قسم داد که اوضاع خطرناک است و سپس دست نامرد را گرفت و به خانه‌‌‌هایی برد و اتفاق افتاد، آنچه اتفاق افتاد. او در جلسات می‌‌رفت و همه را ابن زیاد می‌‌گفت.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت توجه به خطر نفوذی‌ها برای انقلاب و نظام اظهار داشت: فریاد رهبر انقلاب از نفوذ و خطر نفود بلند است. نفوذ به دو شمایل است. گاهی یک آدم است و قیافه را عوض می‌کند و نوع دوم، نفوذ در فکر مسئولان است. در حادثه کربلا نفوذ دوم هم اتفاق افتاد. جمع عظیمی دور حضرت مسلم آمده بودند. یک دفعه پسر زیاد افرادی را فرستاد تا دل مردم را خالی کنند و بگویند امروز مسلم را نبینید، فردا لشگر عظیم یزید به شهر شما می‌‌آید. آنها ترسیدند و پراکنده شدند.

چقدر رهبری داد بزنند از آمریکا نترسید

موحدی کرمانی افزود:‌ چقدر رهبری داد بزند از آمریکا نترسید. چقدر امام فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌‌تواند بکند. به میدان بیایید. مردم صدای مسلسل شاه را می‌‌شنیدند، جنازه‌‌‌هایی که شاه کشته بود، می‌‌‌دیدند اما ایستاده بودند و امام فرمود شاه رفتنی است، یعنی خدا با شماست. 

وی با تاکید بر اینکه آن گروه که خدا با او باشد پیروز است، تصریح کرد: دشمن شما سلاح دارد اما خدا را ندارد. مقام معظم رهبری همین چند روز قبل در مورد اینکه آمریکا می‌‌تواند با ما بجنگد بیانات زیبایی ایراد فرمودند؛ گفتند نمی‌تواند! نه اینکه دلش برای ما سوخته، اگر می‌‌توانست با جنگ کاری را به پیش ببرد می‌‌جنگید.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.