طیبه سیاوشی درباره طرح یک فوریتی شفافیت آرای نمایندگان که اخیرا توسط جمعی از اصولگرایان به هیات رییسه مجلس ارائه شده، گفت: این طرح کپی طرحی است که اصلاح طلبان و اعضای فراکسیون امید در هشتم آذر ۹۶ به هیات رییسه مجلس ارائه کردند

وی ادامه داد: اصولگرایان از روی طرحی که ما در آن زمان به هیات رییسه ارائه کردیم ولی به دلیل کوتاهی هیات رییسه در دستور کار مجلس قرار نگرفت؛ طرح جدید خود را کپی کرده و به هیات رییسه مجلس ارائه کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: فتحی نماینده تهران این طرح را در هشتم آذرماه سال پیش تهیه کرد و ما آن را به هیات رییسه دادیم. در آن زمان هیات رییسه مجلس بهانه اش برای عدم اعلام وصول این طرح این بود که موارد متعدد در دستور کار مجلس است و به همین دلیل اعلام وصول را به تعویق انداخت.

سیاوشی افزود: از نکات قابل توجه این است که افرادی مانند امیر حسین قاضی زاده هاشمی که طرح ما را امضا کردند در جریان بودند و می توانستند به طراحان جدید این موضوع را تذکر دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: اعضای فراکسیون امید برای اعلام وصول شدن این طرح تلاش زیادی کردند ولی متاسفانه هیات رییسه طرح را اعلام وصول نکرد.

سیاوشی در مورد محتوای طرح شفافیت آرای نمایندگان گفت: ما با این طرح بسیار موافق هستیم زیرا این حق مردم است که بدانند نمایندگانشان به چه موضوعاتی رای می دهند و به چه موضوعاتی رای نمی دهند.

وی اضافه کرد: مردم باید تکلیف خود را بدانند که نمایندگانشان به چه چیزی رای می دهند و این موضوع می تواند از زد و بند جلوگیری کند.

سیاوشی ادامه داد: تصویب این طرح می تواند باعث کاهش فساد در این سیستم شود.

طرح یک فوریتی شفافیت آرای نمایندگان با امضاء ۲۹ نفر از نمایندگان مجلس هفته گذشته تحویل هیات رئیسه مجلس شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.