در جریان رقابت‌های وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ که در جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار شد،بهنام مهدی زاده نماینده سنگین وزن ایران در دیدار رده‌بندی و برای کسب مدال برنز به مصاف سئوک کیم از کره‌جنوبی رفت و در پایان با نتیجه یک بر یک شکست خورد و به عنوان پنجمی بسنده کرد.

بهنام مهدی‌زاده پیش از این در دور نخست به مصاف مورات رامونوف، نایب قهرمان آسیا از قرقیزستان رفت و در حالی که ۸ بر ۳ پیش بود، حریف قرقیز با خطایی انجام داد دیسکالیفه شد.

مهدی زاده در دور بعد به مصاف لینگ ژی منگ از چین رفت و با ضربه فنی به نیمه نهایی رسید اما در نیمه نهایی مقابل مامینجون عبدالله یف از ازبکستان با نمایشی ضعیف و با ناداوری ۲ بر ۲ بازنده شد و به مسابقه رده بندی رفت.  در تایم اول این مبارزه در حالی که کشتی گیر ازبک به مهدیزاده ضربه زد داوران ۲ امتیاز به ناحق به کشتی گیر ازبک دادند اما در کمال تعجب مربیان ایران درخواست چلنج و بازبینی فیلم ندادند!

 به گزارش ایسنا، تیم ملی کشتی فرنگی ایران که با ۶ فرنگی‌کار در این رقابت‌ها حاضر شده بود با ۲ مدال طلای محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ و حسین نوری در وزن ۸۷ کیلوگرم و ۲ برنز مهرداد مردانی در ۶۰ و محمدرضا گرایی در ۶۷ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

علی اکبر حیدری در وزن ۹۷ کیلوگرم و بهنام مهدی‌زاده در سنگین وزن نیز از رسیدن به مدال بازماندند.

همچنین تیم ملی کشتی آزاد ایران نیز توسط حسن یزدانی در ۸۶،علیرضا کریمی در ۹۷ و پرویز هادی در ۱۲۵ کیلوگرم به ۳ مدال طلا برای ایران دست یافتند.رضا اطری در ۵۷ کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شده بود.مهران نصیری در وزن ۶۵ و مصطفی حسین خانی در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد نیز با نمایشی ضعیف از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

به این ترتیب تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران با ارائه نمایشی خوب و قابل قبول در مجموع با ۵ مدال طلا و ۳ مدال برنز به کار خود در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی پایان دادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.