بر اساس این این نظر سنجی، فضای دوقطبی جامعه آمریکا موجب شده است تا تفاوت فاحشی بین محبوبیت سران دیگر کشورها در میان دمکرات ها و جمهوری خواهان وجود داشته باشد.

گالوپ دیروز (سه شنبه) در گزارش خود افزود: آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هرچند از نظر مثبت اکثریت ۵۴ درصدی دمکرات ها برخوردار است، ولی فقط حمایت ۲۷ درصد جمهوری خواهان را به خود جلب کرده است. 

نکته شایان توجه این نظرسنجی، درصد بالای افرادی است که نام سران دیگر کشورها را نشنیده یا نظری در مورد آنان ندارند. به عنوان مثال ۲۵ درصد آمریکایی ها صدراعظم آلمان را نمی شناسند و ۱۰ درصد آنان نظری در مورد او ندارند.

عدم شناخت سران دیگر کشورها در مورد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که یکی از نزدیک ترین دوستان و متحدان آمریکا به شمار می رود و رابطه شخصی نزدیکی با ترامپ دارد، بیشتر خودنمایی می کند. ۳۵ درصد آمریکایی ها در مورد نتانیاهو شناخت یا نظری ندارند.

این گزینه در مورد ترزا می نخست وزیر انگلیس به ۳۳ درصد و جاستین ترودو نخست وزیر کانادا به ۲۸ درصد می رسد. 

با این وجود، سران دو کشور روسیه و کره شمالی که میانه خوبی با واشنگتن ندارند از شناخت خوبی در جامعه آمریکایی برخوردارند و تنها ۱۱ درصد مردم آمریکا نام ولادیمیر پوتین را نشنیده و یا در موردش نظری ندارند. این گزینه در مورد کیم جونگ اون به ۱۰ درصد می رسد.

میزان محبوبیت سران برخی از کشورها در میان مردم آمریکا و دسته بندی جناحی این نظرسنجی نشان می دهد که تنها ۱۳ درصد مردم آمریکا دید مثبتی به پوتین دارند که از این میان ۲۷ درصد جمهوری خواه و ۴ درصد دمکرات به وی نظر مساعد دارند. 

آمار نظرات موافق آمریکایی ها نسبت به سران کشورها به شرح ذیل است:

کیم جونگ اون ۶ درصد (۸ درصد جمهوری خواه و ۲ درصد دمکرات)، آنگلا مرکل ۳۹ درصد (۲۷ درصد جمهوری خواه و ۵۳ درصد دمکرات)، جاستین ترودو ۴۸ درصد (۳۰ درصد جمهوری خواه و ۶۷ درصد دمکرات)، ترزا می ۴۶ درصد (۴۸ درصد جمهوری خواه و ۵۴ درصد دمکرات)، بنیامین نتانیاهو ۳۷ درصد (۶۴ درصد جمهوری خواه و ۱۷ درصد دمکرات)

گفتنی است که در اوایل قرن بیست و یکم که روابط پوتین و جورج بوش پسر نسبتاً گرم بود، محبوبیت وی در میان آمریکایی ها به ۴۱ درصد رسیده بود.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.