رضا خواجه ای اظهار داشت: از مجموع واحدهای احداثی، ۲۰ هزار و ۵۰۰ واحد آن اسکلت گذاری شده و کار دیوار چینی حدود ۱۸ هزار واحد نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ۳۲ هزار واحد پی کنی شده و بیش از ۲۶ هزار واحد نیز بتن فنداسیون آن انجام شده است.

خواجه ای همچنین ابراز امیدواری کرد با مجموعه اقدام های صورت گرفته کار ساخت واحدهای احداثی اولویت اول در روستاها که تعدادشان به ۱۲ هزار واحد می رسد تا ابتدای مهر ماه امسال به پایان برسد.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه خاطرنشان کرد: تلاش می شود تا عملیات ساخت ۱۳ هزار واحد احداثی نوع دوم در مناطق روستایی نیز تا پایان فصل پائیز و ابتدای زمستان انجام شود.

وی همچنین از وجود حدود ۱۸ هزار واحد تعمیری در مناطق روستایی خبر داد و گفت: کار تعمیر ۱۵ هزار واحد از این تعداد انجام شده و مصمم هستیم که سه هزار واحد باقیمانده نیز تا ابتدای مهرماه عملیات تعمیر آن ها پایان یابد.

خواجه ای در ادامه به واحدهای آسیب دیده مناطق شهری نقاط زلزله زده کرمانشاه نیز اشاره و اظهار داشت: در مجموع ۱۰ هزار واحد نیاز به احداث مجدد دارد که هشت هزار واحد آن در اولویت اول و ۲ هزار واحد نیز در اولویت دوم قرار دارند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم با همکاری و مشارکت مردم عملیات ساخت این ۱۰ هزار واحد تا پایان سال ۹۸ به انجام برسد.

وی همچنین از وجود ۴۲ هزار واحد تعمیری در ۱۰ شهر زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد و گفت: امیدوارم بتوانیم تا یک سال آینده عملیات تعمیر واحدها به اتمام برسد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.