منابع به شبکه المیادین گفتند، رهبران فراکسیون‌های الفتح (هادی العامری)، دولة قانون (نوری مالکی)، النصر (حیدر العبادی)، محور ملی (اهل سنت) و حزب اسلامی عراق در منزل هادی العامری، رهبر فراکسیون الفتح جمع شدند.

این منابع گفتند، هدف از این نشست تشکیل کمیته‌ای بوده که هدفش تدوین اساسنامه داخلی ائتلاف فراکسیون بزرگتر برای اعلام در پارلمان عراق است، در حالیکه کمیته‌ دومی نیز تشکیل می‌شود که ماموریتش تدوین رویکردی به منزله برنامه دولت آینده است که فراکسیون اکثریت پارلمانی تشکیل می‌دهد.

رایزنی‌های متعدد در تمامی‌ زمینه‌ها برای تشکیل فراکسیون اکثریت پارلمانی در جریان است و المیادین به نقل از یک منبع در ائتلاف الفتح گزارش داد، نشست‌هایی عملا بین رهبران الفتح و محور ملی در اربیل برگزار شد.

این منبع افزود، رهبران الفتح هیچ مانعی در پیوستن هیچ گروه سیاسی از جمله کسانی که در هتل بابل برای تشکیل فراکسیون بزرگتر جمع شده‌ بودند، نمی‌بیند (پیشتر ائتلاف‌های النصر، سائرون، الحکمه و الوطنیه در هتل بابل هسته اولیه فراکسیون اکثریت پارلمانی را بنا نهادند.)

در این راستا حیدر الفوادی، یکی از رهبران ائتلاف النصر وابسته به حیدر العبادی گفت، باید رایزنی‌ها برای مشارکت همه در تشکیل دولت آینده عراق ادامه یابد.

وی گفت، برخی رهبران النصر به حیدر العبادی نخست وزیر عراق گفته‌اند باید هر تصمیمی که می‌گیرد از طریق رایزنی با بقیه اعضای ائتلاف باشد.

در این حین حیدر العبادی از فواد معصوم، رئیس‌جمهوری عراق خواسته تا از پارلمان بخواهد در اسرع وقت تشکیل جلسه دهد.

این درخواست بعد از تایید نتایج نهایی انتخابات عراق از سوی دادگاه فدرال عراق بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.