سیاوش محبی غروب سه شنبه در گفت ‌وگو با ایرنا در خصوص وضعیت ترافیکی مسیرهای هراز، فیروزکوه، امام رضا(ع) و بزرگراه حرم به حرم، اظهار داشت: ترافیک در مسیرهای خروجی استان تهران همچون جاده های فیروزکوه و هراز، چالوس در استان البرز و مسیر امام رضا (ع) به سمت مشهد مقدس و خراسان جنوبی و همچنین آزاد راه تهران – قم و تهران – کرج از ترافیک فوق سنگین برخوردار است.

وی ادامه داد: با توجه به تعطیلات عید سعید قربان و پایان سفرهای تابستانی از فردا(جمعه) و روزهای آینده با ترافیک سنگین تر روبرو هستیم.

سرهنگ محبی با بیان اینکه حجم ترافیک به حدی است که پس‌زدگی در مسیر هراز دیده می شود، افزود: با توجه به ترافیک فوق سنگین در مسیرهای هراز و خروجی شهر تهران مسیر هراز به سمت شمال بسته و مسافران می توانند از مسیر جایگزین یعنی تهران – فیروزکوه تردد کنند.

سرهنگ محبی با بیان اینکه مسافرانی که وارد مسیر نشدند سفر خود را به‌ روز آینده موکول کنند،افزود: تردد انواع وسایل نقلیه از جنوب به شمال مسیر فیروزکوه نیز فوق سنگین، تراکم بالای خودروها و کندی جریان ترافیک در جریان است و این ۲ جاده گنجایش ورود این حجم خودرو را ندارد.

این مقام مسئول بیان کرد: از ابتدای شروع سفرهای تابستانی تاکنون بیشتر تصادف ها در مسیرهای ارتباطی کشور به دلیل خستگی، خواب آلودگی و سرعت غیرمجاز بوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ۷۳ درصد تصادف ها در فاصله ۳۰ کیلومتری خروجی و ورودی شهرها اتفاق افتاده که از رانندگان می خواهیم مدیریت سفر داشته و از تخلفات رانندگی و تجاوز به چپ پرهیز کنند.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران تصریح کرد: مأموران پلیس ‌راه با آمادگی کامل به طور شبانه روز حاضر هستند و با رانندگان خاطی که مقررات راهنمایی و رانندگی را نقض کنند برابر قانون برخور خواهند کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.