حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این پیام تصریح کرد: «با کمال مسرت، فرا رسیدن عید سعید قربان، عید طنین انداز شدن نوای اطاعت و درخشش زیباترین جلوه های بندگی در برابر خالق یکتا را صمیمانه تبریک می گویم. 

پیام رئیس جمهوری می افزاید: امیدوارم به یمن این عید فرخنده و با الهام گرفتن از آموزه های بلندمرتبه آن، تمامی مسلمانان جهان بتوانند مسیر تقرب و به اوج رسیدن در پیشگاه ملکوت را با سربلندی طی کرده و با تمسک به صفات والای پیامبران که همواره راهگشای خلق بوده اند و با رهایی از خویشتن خویش و با تسلیم در برابر معبود، بر خشونت، افراطی گری و زورمداری که گریبانگیر بشر امروز شده است، فائق آیند و شاهد گسترش صلح، آرامش، عدالت و دوستی در میان ملل اسلامی باشیم.

روحانی در این پیام از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت، سعادت و شادکامی و برابری، برادری، سرافرازی و شکوفایی را برای مسئولان، مردم و کشورهای اسلامی مسالت کرده است.

به گزارش ایرنا، عید قربان به روز دهم ماه قمری ذی‌الحجه گفته می‌شود که از گرامی‌ترین عیدهای مسلمانان است و به یاد ابراهیم و فرزندش، اسماعیل، توسط بسیاری از مسلمانان جشن گرفته می‌شود. 

عید قربان که از جمله تعطیلات رسمی مسلمانان است، از یک تا چهار روز جشن گرفته می‌شود و در طی آن مردم با پوشیدن بهترین پوشاک خود، پس از انجام عبادات، به دید و بازدید و جشن و سرور می‌پردازند. 

برگزار کردن مراسم قربانی و قربانی کردن در این عید بر همه افرادی که براساس فقه اسلامی اعمال حج را به جا می‌آورند واجب و الزامی است و مسلمانان در سراسر جهان در عبادت حج، در این روز، گوسفند، گاو یا شتری را قربانی کرده و گوشت آن را بین همسایگان و مستمندان تقسیم می‌کنند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.