غلامحسین زمان‌آبادی با اشاره به برگزاری نشست ایمنی و امنیت ورزشگاه‌ها با حضور وزیر ورزش و جوانان، نمایندگان دستگاه‌های مربوطه و مدیران ورزش و فوتبال کشور درباره ضرورت برگزاری چنین جلساتی اظهار داشت: مسائل فرهنگی فوتبال کشور همواره در فدراسیون فوتبال مورد توجه جدی قرار گرفته و با توجه به برخی اتفاقات اخیر لازم بود با حضور مسئولان و نمایندگان کلیه دستگاه‌های کشور نشستی برگزار شود. خوشبختانه در این جلسه شاهد حضور وزیر محترم ورزش و جوانان و جمع گسترده‌ای از مدیران در حوزه‌های مختلف بودیم همچنین مصوبات مهمی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت که امیدواریم راهگشا و تأثیرگذار باشد.

وی در ادامه گفت: موضوعات فرهنگی باید به شکل عملیاتی و اجرایی با جدیت دنبال شود تا به نتیجه برسد. لازمه رسیدن به نتیجه مطلوب، جدیت در عمل و اجرای برنامه‌هاست. در همین زمینه تدابیر خوبی اتخاذ شده و برنامه‌های مناسبی طراحی شده که می‌تواند بسیار اثربخش باشد. از آن جمله موضوع فعال‌سازی جایگاه‌های ویژه فرهنگی مورد توجه قرار گرفته و می‌خواهیم سه جایگاه پنج، شش و هفت در ورزشگاه آزادی به عنوان جایگاه‌های نمونه فرهنگی به شکل آزمایشی در همین فصل معرفی شوند. هماهنگی‌های لازم در این‌باره انجام و مقرر شده است در حاشیه برگزاری مسابقات فوتبال تور فرهنگی تعریف شود که فضای متفاوتی برای تماشاگران ایجاد می‌کند. با همکاری و مساعدت نیروی انتظامی تماشاگرانی که از طریق این تور‌ها به ورزشگاه می‌آیند در شرایط بسیار مطلوب و با پذیرایی مناسب از بهترین و کوتاه‌ترین مسیر ممکن وارد ورزشگاه می‌شوند و در جایگاه ویژه‌ای استقرار پیدا می‌کنند. همچنین برنامه‌های فرهنگی برای این عزیزان در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند در تغییر فضای ورزشگاه‌ها مؤثر باشد.

زمان آبادی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت تأمین خوراک فرهنگی مناسب برای تماشاگران بود. ما حتی برای اعتراض تماشاگر نیز شعار مناسب طراحی کرده ایم، زیرا اعتقاد داریم باید به حق تماشاگر برای اعتراض هم احترام گذاشت، اما با هدایت صحیح مانع از بروز ناهنجاری‌ها شد. از جمله موارد دیگری که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و به عنوان یکی از مصوبات ابلاغ شد مسئله ساماندهی مشوقین یا سرلیدر‌های باشگاه‌هاست که لازم است نسبت به دریافت مجوز‌های لازم اقدام کنند. امیدوارم در این موضوع بیش از هر نگاهی همچنان با نگاه فرهنگی و پیشگیرانه حرکت کنیم تا با اصلاح فضای ورزشگاه‌ها به نتیجه دلخواه خودمان برسیم و اقشار مختلف بتوانند با آرامش خیال در ورزشگاه‌هایی با فضایی مطلوب حضور پیدا کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.