در پی حواشی پیش آمده در تجمع جمعی از طلاب در مدرسه علمیه فیضیه و درخواست پاسخگویی آیت الله مکارم شیرازی از فرماندهان سپاه در مورد حضور احتمالی جمعی از پاسداران در این گردهمایی، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن اکبری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، حجت الاسلام طیبی‌فر، فرمانده تیپ امام صادق (ع) و جمعی از فرماندهان سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) با این مرجع تقلید عالم تشیع دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در این دیدار با تاکید بر نقش روحانیت در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران و تلاش برای دفاع از اسلام و مذهب اهل‌بیت (ع) و حضور ویژه و به موقع در صحنه‌های حساس نظام اسلامی و مبارزه در عرصه جنگ سخت و نرم در مورد مسائل پیش آمده در اجتماع طلاب در مدرسه فیضیه توضیحاتی را ارائه کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم گفت: سپاه در شکل گیری و برگزاری این تجمع هیچگونه نقشی نداشته و هیچ یک از نیروهای این نهاد در این برنامه حضور نداشتند و تصاویری که در بعضی رسانه‌ها از حضور اعضای سپاه در این برنامه منتشر شده مربوط به مراسم دیگری بوده و انتشار این عکس‌ها اقدامی ناشیانه در راستای تخریب نهاد مقدس سپاه بوده است.

در ادامه حجت الاسلام طیبی‌فر، فرمانده تیپ امام صادق(ع) به تشریح موضوع پیش آمده در تجمع طلاب پرداخت و ابراز کرد: با توجه به تاکید بنده، پلاکاردهای غیر سخنان مقام معظم رهبری جمع آوری شد و پیشگیری لازم در مورد بروز اتفاقات ناگوار انجام شد.

آیت الله مکارم: ناراحتی‌ام از بعضی مسائل مطرح شده در مراسم تجمع طلاب است

آیت الله مکارم شیرازی هم ضمن تشکر از توضیحات ارئه شده، عنوان کرد: ناراحتی بنده از بعضی مسائل مطرح شده در این مراسم است.

این مرجع تقلید در ادامه با انتقاد از حاشیه سازی بعضی با دردست گرفتن پلاکاردهایی با مضامین توهین و تهدید اظهار کرد: به زودی اعلام می کنیم که این موضوع ربطی به سپاه و پاسداران نداشته است.

در پایان این دیدار نامه فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) به آیت الله مکارم شیرازی تقدیم شد.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مستطاب حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، مرجع عالیقدر جهان تشیع (مدظله العالی)

سلام علیکم

ضمن عرض تبریک ایام فرخنده ماه مبارک ذی‌الحجه‌الحرام و استدعای دعای خیر از معظم له، پیرو تجمع طلاب حوزه علمیه در تاریخ ۲۵ /۵/ ۱۳۹۷ در مدسه فیضیه و حواشی پیش آمده در این تجمع و بیانیه حضرتعالی در این باره، ضمن تشکر و قدردانی از پیگیری‌ها و توجهات جنابعالی، در مورد بندی از بیانیه که خواستار روشن شدن موضوع حضور نیروهای سپاه در این تجمع شدید، به استحضار حضرتعالی می‌رساند؛ سپاه در شکل گیری و برگزاری این تجمع هیچگونه نقشی نداشته و هیچ یک از نیروهای این نهاد در این برنامه حضور نداشتند و تصاویری که در بعضی رسانه‌ها از حضور اعضاء سپاه در این برنامه منتشرشده مربوط به مراسم دیگری بوده و انتشار این عکسها اقدامی ناشیانه در راستای تخریب نهاد مقدس سپاه بوده است. چرا که با کمی بررسی مشخص می‌شود که مراسم فوق در حسینیه مدرسه فیضیه برگزار شده ولی این تصاویر مربوط به تجمعی در حیاط مدرسه و در تاریخی دیگر می باشد. در این راستا کلیه اسناد اعم از عکسهای خبری و فیلمهای ضبط شده موجود می باشد که درصورت صلاحدید ارائه خواهد شد.

در پایان برای استحضار حضرتعالی معروض می دارد؛ قطعا این اقدام، حرکتی از سوی عناصر کینه توز در راستای پروژه سپاه هراسی بوده و هدفی جز تخریب این سربازان فداکار نظام مقدس جمهوری اسلامی ندارد. سپاه نیز به عنوان مدعی در این قضیه خواهان برخورد قاطع با شایعه سازان و عوامل تخریب نهادمقدس سپاه بوده و از معظم له تقاضا دارد در این شرایط خطیر که دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی به دنبال تضعیف نظام و نهادهای انقلابی هستند مانند همیشه از فرزندان انقلابی خود در سپاه حمایت و عناصر نفوذی و بدخواهان را ناکام نمایید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع)

سرتیپ دوم پاسدار غلامرضا احمدی»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.