دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز در پاسخ به سوالی درباره احتمال برداشته شدن تحریم‌های آمریکا علیه مسکو، اظهار کرد: درباره آن فکر نکرده‌ام اما نه، اصلا چنینی چیزی را در نظر ندارم. در صورتی چنین چیزی را در نظر خواهم گرفت که آن‌ها در راستای منافع ما کاری کنند اما بدون تحقق این امر، چنین اقدامی را در نظر نخواهم داشت.

وی افزود: به عبارت دیگر، حتی برای لحظه‌ای این مساله را در نظر نخواهم داشت؛ مگر آن که اتفاقی بیفتد. ما اشتراکات زیادی داریم و کارهای زیادی وجود دارد که بتوانیم برای هم انجام دهیم.

مصاحبه اختصاصی رویترز با رییس‌جمهوری آمریکا موضوعات گسترده‌ای را از سانسور رسانه‌های اجتماعی و تنش با ترکیه گرفته تا تحقیقات «راشاگیت» (واژه‌ای برگرفته از پرونده واترگیت) به سرپرستی رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده ادعای مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا پوشش داد.

مشخص نیست که ترامپ در این اظهارات دقیقا به کدام تحریم‌ها اشاره دارد و روسیه برای برداشته شدن این تحریم‌ها باید چه اقداماتی صورت دهد.

ترامپ که بارها تأکید کرده «هیچ‌کس در برابر روسیه از من سختگیرتر نبوده است»، در ادامه سیاست‌های تنبیهی علیه مسکو که از سال ۲۰۱۴ در دولت باراک اوباما آغاز شد، تحریم‌هایی را علیه روس‌ها اعلام کرده است.

تازه‌ترین دور این تحریم‌ها بر سر اتهام ثابت نشده دست داشتن روسیه در حمله با عامل عصبی به سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه سابق روس و دخترش، یولیا در سالزبری وضع شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.