دلار آمریکا بیش از سایر متغیرهای بازارهای مالی تحت تاثیر اظهارات ترامپ قرار گرفت و در برابر یوان، یورو و ین عقب نشست. دلار که در ماه‌های اخیر کانال‌شکنی‌های پی در پی را به ثبت رسانده بود، در هفته جاری در برابر یورو و سایر ارزها عقب نشسته است.

ترامپ در سخنان خود گفته بود هیچ‌گونه مصالحه‌ای با ترکیه بر سر کشیش بازداشت شده آمریکایی صورت نخواهد گرفت و برایش مهم نیست که مواضع سرسختانه‌اش در مسائل تجاری و اقتصادی به آسیب دیدن کشورهای اروپایی و بازارهای نوظهور منجر شود.

ارزش دلار در برابر ارزهای نوظهور مانند وون کره جنوبی، روپیه اندونزی و پزوی مکزیک نیز تضعیف شد. انتظار می‌رود علی‌رغم انتقادات ترامپ از سیاست‌های نرخ بهره‌ای بانک مرکزی آمریکا، تا پایان امسال این بانک دو مرتبه دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

در معاملات امروز بورس‌های آسیایی، شاخص "نیک کی ۲۲۵" بدون تغییر نسبت به روز گذشته تا پایان معاملات اولیه در سطح ۲۲۱۹۲.۴۵ واحدی باقی ماند، در هنگ‌کنگ شاخص "هانگ سنگ" با ۰.۱ درصد افزایش، از ۲۷۶۳۶.۵۸ واحد گذشت و شاخص "شانگهای کامپوزیت" چین با ۰.۸ درصد افزایش به ۲۷۲۰.۲۴ واحد رسید.

در سایر بورس‌های آسیایی، شاخص بورس سیدنی استرالیا ۰.۹ درصد و شاخص بورس سنگاپور ۰.۴ درصد بالاتر رفت اما بورس ولینگتون نیوزلند تنها بورس مهم آسیایی بود که با کاهش مواجه شد و ۰.۲ درصد عقب نشست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.