بلومبرگ نوشت: حاتمی گفت که ارتقا توان موشکی که قدرت بازدارنده دفاعی کشور تلقی می شود، اولویت نخست ایران به رغم تحریم های اقتصادی آمریکا خواهد بود. وی افزود: اگر کشوری قصد تهدید امنیت ما را داشته باشد، پاسخ کوبنده ای دریافت خواهد کرد.

بلومبرگ افزود: حاتمی دو روز پس از اعلام «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر تشکیل یک گروه مسئول افزایش فشار سیاسی و اقتصادی بر ایران، از رونمایی از این جنگنده جدید خبر داد. 

امیر سرتیپ حاتمی همچنین گفت که این تجهیزات جدید روز چهارشنبه همزمان با روز صنعت دفاع ملی ایران در معرض نمایش قرار می گیرد. 

وی یادآور شد که ایران به افزایش دقت و کارایی موشک های خود با توجه به تقویت برنامه های نظامی دشمنانش نیاز دارد. 

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی به نقل از وزیر دفاع خبر داد که ایران برای مقابله با تهدید رژیم صهیونیستی و آمریکا، در هفته جاری از یک جنگنده جدید رونمایی می کند و دفاع موشکی اش را ارتقا می بخشد. 

این خبرگزاری غربی ادامه داد: حاتمی گفت که اولویت نخست ما، توان موشکی مان است و ما با توجه به تلاش دشمن در زمینه دفاع موشکی باید توان موشکی را ارتقا دهیم.

وی گفت که یادآوری حملات موشکی به ایران در جریان جنگ هشت ساله با عراق و همچنین تهدیدهای رژیم صهیونیستی و آمریکا، انگیزه ای برای برنامه دفاعی ایران است. 

امیر حاتمی یادآور شد که از جنگ ایران و عراق آموختیم که نمی توانیم به کسی جز خودمان تکیه کنیم. وی با تاکید بر محدود بودن منابع ایران افزود که ما به برقراری امنیت با حداقل هزینه ها متعهد هستیم.

امیر حاتمی گفت که عربستان پس از آمریکا و چین، بیشترین بودجه نظامی در جهان را داراست، در حالی که بودجه دفاعی ایران، محدود است.

وزیر دفاع ایران همچنین ایده «ناتوی عربی» را رد کرد و گفت: ناتوی عربی بخشی از بازی اختلاف افکنی دشمن است و ارزش پرداختن ندارد، زیرا بعید است آمریکا و رژیم صهیونیستی اجازه دهند کشورهای مسلمان اجتماع کنند. وی افزود: آنها به خوبی می دانند که هدف ملت های مسلمان نابودی رژیم صهیونیستی و دفاع از فلسطین است.

خبرگزاری رویترز نیز نوشت: وزیر دفاع ایران اعلام کرد که این کشور این هفته از یک جنگنده جدید رونمایی خواهد کرد و تقویت توان موشکی، اولویت نخست تهران خواهد ماند.

امیر سرتیپ امیر حاتمی گفت که در روز صنعت دفاع ملی، هواپیمایی را ارائه خواهیم داد و مردم شاهد پرواز آن و تجهیزات در نظر گرفته شده برای این هواپیما خواهند بود. 

این خبرگزاری گزارش داد که روز صنعت دفاع ملی در ایران در تاریخ ۲۲ ماه اوت (۳۱ مرداد ماه) جشن گرفته می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.