محمدرضا بادامچی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ‌با اشاره به نشست امروز کمیسیون متبوع خود، گفت: ایرادات شورای نگهبان به قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان کشوری در نشست امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اصلاح شد.

وی تصریح کرد: شورای نگهبان اعلام کرده بود که مشخص نیست مصوبه اختیارات مقام معظم رهبری را محدود به دستگاه متبوع می‌کند یا خیر و همچنین از این جهت که رابطه آن با اجازات خواسته مقام معظم رهبری روشن نیست، ابهام دارد.

بادامچی بیان کرد: بر این اساس ماده واحده قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان بدین شرح اصلاح شد که بکارگیری بازنشستگان در سمت‌های مذکور در بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸ مهر ماه سال ۸۶ و همچنین بکارگیری بازنشستگان نیروهای مسلح با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا،‌ صرفا در دستگاه متبوع خود مجاز است که طبق اصلاحیه امروز بکارگیری بازنشستگان در وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد از مجموع نیروهای رسمی شاغل این وزارت خانه در هر رده مدیریتی صرفا در وزارت خانه مذکور مجاز است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی گفت: همچنین طبق این اصلاح در بردارندگان اجازات خواسته مقام معظم رهبری، جانبازان بالای ۵۰ درصد، آزادگان بالای ۳ سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.