سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره ممنوعیت مذاکره با آمریکا، گفت: آمریکایی‌ها دست به بازی کثیفی زده و می‌خواهند که با افکار عمومی بازی‌های بدی کنند. آنها با تمام خصومتی که علیه ما دارند و با تجربه عهدشکنی در مذاکره و گفت‌وگو پیشنهاد مذاکره به ایران را مطرح کردند که پشت پرده آن مشخص است.

وی افزود: همه دنیا مذاکرات برجام را رصد کرد، این‌که در نهایت توافقی صورت گرفت، اما آمریکایی‌ها دو سال مذاکره و دو سال و نیم اجرای برجام را زیرپا گذاشته و از آن خارج شدند. بعد در افکار عمومی مانور مذاکره سر می‌دهند. پس تکلیف مذاکره با آمریکا مشخص است. البته اگر ایران به آن اقتداری برسد که بتواند جلوی این هوچی‌گری‌ها و فضاسازی‌ها و برخوردهای مزدورانه و فریبکارانه با ملت‌ها را بگیرد، این کار را انجام می‌دهد، چون ایران با همه کشورهای دنیا مذاکره و گفت‌وگو می‌کند و اهل منطق و گفت‌وگو از طریق مذاکره است. استثنا رژیم صهیونیستی است که ما به رسمیت نمی‌شناسیم و آمریکا که به مذاکرات پایبند نیست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی رسیدن به اقتدار لازم برای مذاکره با آمریکا را منوط به فعالیت همه دستگاه‌ها و قوای سه‌گانه دانست و توضیح داد: کشور ما در حوزه‌های مختلف اعم از اقتصادی، دفاعی، نظامی، رسانه‌ای، تکنولوژی و الکترونیک باید صاحب اقتدار باشد و زمینه‌های اقتدار را فراهم کند. ما باید به توانمندی‌های خوب دست پیدا کرده تا به آن اقتدار لازم برسیم.

نقوی حسینی نقش دستگاه‌ها و قوای سه‌گانه را بسیار مهم خواند و گفت: همه دستگاه‌ها و قوای سه‌گانه باید برای رسیدن به این اقتدار تلاش کنند. ملت ایران ملتی باهوش و با استعدادی است که نشان داده می‌تواند دست به کارهای بزرگی زند. قطعا ما می‌توانیم به توانمندی‌های بسیار زیادی دست پیدا کرده و با آن کشور را رو به جلو پیش ببریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.