«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین بامداد یکشنبه اعلام کرد که علی‌رغم مذاکره و گفت‌وگوهای کلی بین «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، هیچ توافقی حاصل نشده است.

پوتین و مرکل شامگاه شنبه در شهر گرانزی دیدار و درباره مسائل مختلفی از جمله مناقشات اوکراین، بحران سوریه، توافق هسته‌ای ایران و همچنین خط لوله گاز «نورد استریم» صحبت کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» پسکوف با بیان اینکه مذاکرات این دو بدون هیچ نتیجه‌ای جمع‌بندی شد، گفت البته در این مذاکرات مسائلی که طی دیدار مرکل با پوتین در سفر به سوچی مورد توافق قرار گرفته بود، مرور شد.

وی همچنین افزود که رئیس‌جمهور روسیه و صدراعظم آلمان تاکید کردند که پروژه خط لوله گاز نورد استریم علی‌رغم تنش‌زایی‌های آمریکا و اوکراین، غیر سیاسی و موضوعی کاملا تجاری باقی بماند.

سخنگوی کرملین همچنین گفت که پوتین در این دیدار بر لزوم کمک به بازسازی هرچه سریعتر سوریه و آماده‌سازی این کشور برای بازگشت پناهجویان و آوارگان به خانه های خود تاکید کرد.

مرکل نیز با اشاره به لزوم اعمال تغییرات در قانون اساسی سوریه، خطاب به پوتین گفت که باید از وقوع فاجعه انسانی در ادلب، سوریه و دیگر مناطق غرب آسیا جلوگیری کرد.

این دو همچنین درباره مسائل مربوط به ایران نیز صحبت کردند. مرکل با بیان اینکه تمایل دارند برجام حفظ شود، مدعی شد که در عین حال نسبت به برنامه موشکی ایران نگرانی‌هایی دارند و در خصوص این موضوع با پوتین صحبت کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.